Τρίτη 20 Ιουνίου 2023

"Σήμερα κλείνω τα τριάντα έξι μου χρόνια" ποίημα του George Gordon Byron (22.1.1788, Λονδίνο - 19.4.1824, Μεσολόγγι) (Από τη συλλογή ποιημάτων «Του έρωτα και της αγάπης – ποιήματα από τη Σαπφώ μέχρι τον Ρεμπώ» μτφ. Στρατής Πασχάλης, εκδ. Μεταίχμιο, 2019)

 ..............................................................

 

"Σήμερα κλείνω τα τριάντα έξι μου

 χρόνια"


Μεσολόγγι,22 Ιανουαρίου 1824

 

Αφού των άλλων η καρδιά έχει πετρώσει,

     τώρα θα πρέπει αλύγιστος κι εγώ να κρατηθώ –

Τι κι αν κανείς δεν βρίσκεται πόθο για εμέ να νιώσει,

      εγώ αγαπώ!

 

Τ’ άνθη οι καρποί του έρωτα έχουνε λείψει,

     κιτρινισμένος πια ο βίος μου φυλλορροεί –

Η εξουθένωση, ο μαρασμός, η τύψη,

     με κατοικεί!

 

Η πυρκαγιά, που όλο το στήθος μου έχει κάψει,

     Λάβα ηφαίστειου σ’ ενός νησιού την ερημιά!

Πυρσός δεν βρέθηκε απ’ τη φλόγα της ν’ ανάψει –

     νεκρού πυρά.

 

Οι φόβοι μου, οι ζήλιες μου και οι ελπίδες,

      το μέγιστο μερίδιο στου πόνου τον ζυγό,

Μονάχος μου του έρωτα τις αλυσίδες

       να κουβαλώ.

Αλλ’ όχι έτσι – κι όχι εδώτώρα δεν πρέπει

     από τις μαύρες σκέψεις μου να σκοτεινιάζει ο νους

Εδώ που η δόξα για Νεκρούς τη δάφνη δρέπει

     και ζωντανούς.

 

Το ξίφος, το στρατόπεδο και το κοντάρι,

     η δόξα κι η Ελλάδα ολόγυρά μου! Εμπρός

Σαν τον Σπαρτιάτη, ελεύθερος, που σε σκουτάρι

     είδε το φως!

 

Ξύπνα – (όχι, Ελλάδα, εσύ έχεις ξυπνήσει!)

     ξύπνα, καρδιά! Στοχάσου πρώτα από ποια γενιά

κάποτε ανάβλυσε του αίματός σου η βρύση

      κι όρμα μετά!

 

Πνίξε τις λάγνες σου, τις αναγεννημένες

     φτηνές ορέξεις, κοίτα μ’ αισθήσεις παγερές

τις καλλονές αυτές τις συνοφρυωμένες

      ή λαμπερές.

 

Γιατί να ζεις, αν για τη νιότη σου λυπάσαι;

      Του τιμημένου αφανισμού εδώ ‘ναι η γη.

Τρέχα στη μάχη ευθύς την ύστερή σου χάσε

     αναπνοή.

 

Ψάξ’ τον χαμό που λίγοι ψάχνουνε, κι ακόμα

      ζήτα έναν τάφο ιδανικό, πολεμιστής –

Κι ύστερα διάλεξε μια θέση εκεί στο χώμα

      να σωριαστείς.

 

George Gordon Byron (22.1.1788, Λονδίνο - 19.4.1824,

 Μεσολόγγι)


(Από τη συλλογή ποιημάτων «Του έρωτα και της αγάπης – ποιήματα από τη Σαπφώ μέχρι τον Ρεμπώ» μτφ. Στρατής Πασχάλης, εκδ. Μεταίχμιο, 2019)





Δεν υπάρχουν σχόλια: