Πέμπτη 18 Απριλίου 2024

"Εαυτούληδες" ποίημα του ποιητή και συγγραφέα Γιάννη Σκαρίμπα (1893 - 1984) από τη συγγραφέα και φίλη στο fb Αλέκα Πλακονούρη (facebook, 18.4.2024)

 ..............................................................





        Γιάννης Σκαρίμπας (1893 - 1984)



"Εαυτούληδες"

Ως ωραία ήταν μου απόψε η λύπη.
Ήρθαν όλα σιωπηλά χωρίς πάθη
Και με ήβραν – χωρίς κανέν’ να μου λείπει-
Τα λάθη.


Κι ως τα γνώρισα όλα μου γύρω – μπραμ-πάφες
Όλα κράταγαν, τρουμπέτες και βιόλες
-ΕΑΥΤΟΥΛΗΔΕΣ που με βλέπαν, οι γκάφες
μου όλες.


Α!… τι θίασος λίγον τι από αλήτες
Μουζικάντες μεθυσμένους και φάλτσους
Έτσι ως έμοιαζαν – με πρισμένες τις μύτες -
Παλιάτσους.


Και τι έμπνευση να μου δώσουν τη β έ ρ γ α
Μπρος σε τρίποδα με κ ά ν τα α μυστήρια,
Όπου γράφονταν τα’ αποτυχημένα μου έργα
– εμβατήρια!


Α!… τι έμπνευση!… Μαιτρ του φάλτσου γω πάντα,
Με τη βέργα μου τώρα ψηλά –λέω- με τρόμους
Να, με δαύτη μου να παρελάσω την μπάντα
Στους δρόμους.


Κι ως πισώκολα θα παγαίνω πατώντας
Μεσ’ σε κόρνα θα τα βροντούν και σαντούρια
Οι παλιάτσοι μου – στον αέρα πηδώντας-
Τα θούρια…


ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΚΑΡΙΜΠΑΣ




                                         PABLO PICASSO, H οικογένεια του Αρλεκίνου

Δεν υπάρχουν σχόλια: