Σάββατο 9 Απριλίου 2022

"ΦΡΟΣΩ, ΡΙΝΑ ΜΟΥ" - Ανάκαρα. Από τον δίσκο του Θανάση Γκαϊφύλλια "Ωτοστόπ" (1971)...

 ...............................................................


ΦΡΟΣΩ, ΡΙΝΑ ΜΟΥ - Ανάκαρα*



Από την πόρτα σου περνώ Φρόσω Ρίνα μου
Άϊντε τη βρίσκω κλειδωμένα Ρίνα κουκουλαζούδα μου
Άϊντε τη βρίσκω κλειδωμένα Ρίνα παπαδημούδα μου

Κι από τον τοίχο ρίχτηκα Φρόσω Ρίνα μου
Κι από τον τοίχο στο ανώι Ρίνα κουκουλαζούδα μου
Κι από τον τοίχο στο ανώι Ρίνα παπαδημούδα μου

Κι από τ’ ανώι στον οντά Φρόσω Ρίνα μου
Άϊντε το βρίσκω κλειδωμένα Ρίνα κουκουλαζούδα μου
Άϊντε το βρίσκω κλειδωμένα Ρίνα παπαδημούδα μου

Σκύφτω φιλώ την κλειδαριά Φρόσω Ρίνα μου
Άιντε θαρρώ φιλώ εσένα Ρίνα κουκουλαζούδα μου
Άιντε θαρρώ φιλώ εσένα Ρίνα παπαδημούδα μου




*Σημείωση: " Φρόσω, Ρίνα μου" 

Ένα από τα τέσσερα παραδοσιακά τραγούδια που ερμήνευσαν και διασκεύασαν τα "Ανάκαρα" στο δίσκο του 1971 "Ωτοστόπ" (πού πας, αφέντη μέρμηγκα), ο οποίος ανήκει κατά τα 2/3 στο Θανάση Γκαϊφύλλια και κατά το 1/3 στα «Ανάκαρα». 


Τα "Ανάκαρα" ήταν ο Κώστας Γεωργίου, η Νάγια Γεωργίου και ο Μάκης Λιόλιος, τον οποίο αργότερα αντικατέστησε ο Νίκος Ζιώγαλας. Τα παιδιά αυτά κατέβηκαν από τη Βέροια και τραγουδούσαν μ' έναν ιδιαίτερο τρόπο παραδοσιακά τραγούδια της ιδιαίτερης πατρίδας τους. Ένα πρωτοποριακό γκρουπ για εκείνη την εποχή!

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: