Παρασκευή 5 Αυγούστου 2022

"Ο Φύλακας του Αγαμέμνονα" ποίημα του Βασίλη Λαλιώτη (γ.1959) Εκδόσεις ΕΝΔΥΜΙΩΝ 2010

 ...............................................................



             Βασίλης Λαλιώτης (γ. 1959)





Ο Φύλακας του Αγαμέμνονα


Σκυλίσια νύχτα κι αυτό το στρώμα δροσισμένο
από φυγή ονείρων, κουράστηκα να περιμένω
παιδί ήμουνα κι ο χρόνος με ροκανίζει ανελέητα
μόνος μου άθλος μισός αιώνας κλεμμένος του θανάτου
στρατιώτης κι η μισή κυβέρνηση αστράτευτη
εκεί που γέμισε ο τόπος κλέφτες, και πού στ' αλήθεια
ήταν κρυμμένο όλο αυτό το ερπετό με βουλιμία
ως εμετού καλλιεργημένη από πολιτικούς ηγέτες
και δημοσιογράφους, γουρούνια σπρώχνονται
γύρω από πεταμένα εκμαυλισμού χαρτονομίσματα,
το διπλανό ανθρωπάκι ανεβασμένο στα ικριώματα
της εξουσίας με μια νάυλον ψυχή σημαία, βαρέθηκα
πια να τους βλέπω εκπεσόντες των ποιητών τους
κραυγάζοντα λαρύγγια δικαιωμάτων χωρίς όριο
και να γυρίζουν κύκλους γύρω μου τ'αστέρια
δυο τρωικούς πολέμους κράτησε το φαγοπότι
αποφοράς σπρωγμένων για τα ψίχουλα, ναι,
κι αυτό το βόδι να μου πατάει τη γλώσσα όσο
φιμώνοντας το σκυλολόι των δημοσιών ρητόρων
το εξ αρχής και παλαιόθεν ύβρης επακόλουθο
επίγραμμα ντροπή για την Ελλάδα άλλη μια φορά
να πω απλά: τα αφεντικά μου έπαιξαν και τώρα
είμαι εγώ που χάνω και πρέπει να πληρώσω.



Συλλογή
Βασίλης Λαλιώτης: «Τα Μαύρα του Γκόγια» σελ.45, Εκδόσεις ΕΝΔΥΜΙΩΝ 2010

Δεν υπάρχουν σχόλια: