Τρίτη 9 Φεβρουαρίου 2021

"ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΑΙ ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΜΟΥ" / 09. 02. 2021 - Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας από τον ποιητή, συγγραφέα και φίλο στο fb Πάνο Σταθόγιαννη (facebook, 9.2.2021)

 .............................................................


09. 02. 2021 - Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας

*

   ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΑΙ ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΜΟΥ





Υπερασπίζομαι τη γλώσσα μου, επειδή υπερασπίζομαι το δικαίωμα κάθε γλώσσας να υπάρχει, μιας που έτσι ο κόσμος μας είναι πλουσιότερος, ομορφότερος, δημοκρατικότερος.
Αλλά και επειδή:
– είναι το αρτιότερο δημιούργημα του σπουδαιότερου πολιτισμού που γέννησε ποτέ ο κόσμος, του Ελληνικού΄
– απετέλεσε το κύριο «όχημα» διατήρησης και διάδοσης αυτού του πολιτισμού΄
– είναι μια γλώσσα «μη συμβατική», καθώς τα «σημαίνοντα»
αποκαλύπτουν άλλοτε την ουσία, άλλοτε τον τρόπο χρήσης κι άλλοτε το βάθος των «σημαινομένων», ωθώντας τη σκέψη προς την έρευνα, την ανακάλυψη, την έμπνευση΄
– σ’ αυτή γράφτηκαν τα μεγαλύτερα αριστουργήματα του φιλοσοφικού, του δραματικού, του ποιητικού, του πολιτικού, του ιστορικού και του ρητορικού λόγου΄
– πρώτη αυτή (ή, κυρίως αυτή) σηματοδότησε με ακρίβεια όχι μόνο τα πράγματα, αλλά και έννοιες υπερβατικές και «άυλες»΄
– λόγω της ποιότητας και του βάθους της, τροφοδότησε, γονιμοποίησε, και πλούτισε (και συνεχίζει να το κάνει και σήμερα) όλες τις άλλες γλώσσες του Δυτικού (τουλάχιστον) κόσμου΄
– τιμώ το δώρο που μου δόθηκε, να κατανοώ από κούνια έννοιες για τις οποίες αμέτρητοι άλλοι ξοδεύουν χρόνια σπουδών και κόπων για να τις αντιληφθούν΄
– αποτελεί τη σπουδαιότερη ρίζα που με δένει με το ατομικό αλλά και το συλλογικό παρελθόν μου΄
– είναι αυτονόητο, όπως είναι αυτονόητο το να υπερασπίζεται κανείς τη μητέρα του, το σπίτι του, την χώρα του, την ελευθερία του΄
– είμαι εγώ, τα όρια της σκέψης και της ύπαρξής μου΄
– είναι πολύτιμη και το αξίζει.


Πάνος Σταθόγιαννης (facebook, 9.2.2021)

Δεν υπάρχουν σχόλια: