Δευτέρα 16 Ιουλίου 2018

"ΤΟ ΚΟΝΣΕΡΤΟ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΕΠΙΤΥΧΙΑ" ποίημα του Ζακ Πρεβέρ (1900 - 1977) (μτφ. Athanase Athanassiou)

 ..............................................................




 




 Ζακ Πρεβέρ (1900 - 1977)




 

ΤΟ ΚΟΝΣΕΡΤΟ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΕΠΙΤΥΧΙΑ*

Σύντροφοι στις κακές ημέρες
Σας εύχομαι μια καλή νύχτα
Και φεύγω
Οι εισπράξεις πήγαν άσχημα
Το λάθος ήταν δικό μου
Ρίξτε τα όλα πάνω μου
Έπρεπε να σας είχα ακούσει
Έπρεπε να είχα καθίσει σούζα σαν το σκυλάκι του σαλονιού
Με κάτι τέτοια νούμερα ευχαριστιέται ο κόσμος
Μα εγώ έκανα του κεφαλιού μου
Και στο τέλος παρασύρθηκα κιόλας
Και είπα το τραγούδι τόσο λυπητερά
Σαν κάποιο σκυλί που είχε μαζέψει ο μπόγιας
Ο κόσμος δεν έρχεται στο κονσέρτο
Για να ακούσει ουρλιαχτά του θανατά
Σύντροφοι των κακών ημερών
Σας εύχομαι καλή νύχτα
Κοιμηθείτε
Ονειρευτείτε
Εγώ παίρνω το κασκέτο μου
Και δυο τρία τσιγάρα απ’ το πακέτο μου
Και φεύγω…

Σύντροφοι των κακών ημερών
Να με θυμάστε πότε πότε
Αργότερα…
Όταν θα έχετε ξυπνήσει
Να θυμάστε εκείνον που τραγουδάει
Χαμογελαστός το πιο θλιβερό τραγούδι
Κάπου, οπουδήποτε…
Το βράδυ
Στην άκρη της θάλασσας
Κι έπειτα βγάζει δίσκο
Για ν’ αγοράσει
Μια μπουκιά ψωμί κι ένα ποτήρι…
Σύντροφοι των κακών ημερών
Σας εύχομαι μια καλή νύχτα
Κοιμηθείτε
Ονειρευτείτε
Εγώ φεύγω.



 *Σημείωση: η μετάφραση είναι του φίλου στο fb Athanase Athanassiou

Δεν υπάρχουν σχόλια: