Πέμπτη 30 Ιουνίου 2016

"Η ΜΠΑΛΑΝΤΑ ΤΟΥ ΑΣΤΥΑΝΑΚΤΟΣ" ποίημα του Χρίστου Ρουμελιωτάκη (facebook, 29/6/2016)

...........................................................



ΧΡΙΣΤΟΣ ΡΟΥΜΕΛΙΩΤΑΚΗΣ
(γ. 1950)










Η ΜΠΑΛΑΝΤΑ ΤΟΥ ΑΣΤΥΑΝΑΚΤΟΣ


Εγώ δεν είμαι εγώ∙
Οι νικητές με καταδίκασαν εις θάνατον
Για να εκλείψει η γενιά μου
Αλλά τους ξέφυγα.

Και έκτοτε,
Μη με ρωτάτε πώς,
Εγώ δεν είμαι εγώ, είμαι ο άλλος,
Φυσάει αγέρας λυβικός και με πηγαίνει.

Εγώ δεν είμαι ο άλλος∙
Ο πολυμήχανος ο Οδυσσέας για να σβήσει η γενιά μου
Όρισε να με ρίξουν απ’ τα τείχη
Αλλά τους ξέφυγα.

Και έκτοτε,
Μη με ρωτάτε πώς,
Εγώ δεν είμαι εγώ δεν είμαι ο άλλος,
Φυσάει αγέρας στεγνωτής και με πηγαίνει.

Και μη ρωτάτε ποιος εγώ και ποιος ο άλλος
Τα μάτια μου κοιτάξτε και τα χέρια
Πότε τα μάτια του ηλίθιου ζητιάνου που ικετεύουν
Και πότε η ματιά του εκδικητή που ψάχνει εκδίκηση.

Και μη ρωτάτε ποιος εγώ και ποιος ο άλλος
Τα μάτια μου κοιτάξτε και τα χέρια
Άλλοτε η γροθιά του ορκισμένου εκδικητή
Και άλλοτε του διακονιάρη η παλάμη που ικετεύει.

Και μη ρωτάτε ποιος εγώ και ποιος ο άλλος
Φυσούν της μοίρας μας οι αγέρηδες και μας πηγαίνουν.

Και μην πιστεύετε αυτά που ιστορώ
Εκεί στα τείχη έχει τελειώσει από τότε η ζωή μου.


27-1-2015


ΑΣΤΥΑΝΑΞ: Γιος του Έκτορα και της Ανδρομάχης’ τον σκότωσαν οι Αχαιοί με πρόταση του Οδυσσέα για να εκλείψει η βασιλική γενιά του Πρίαμου.

Δεν υπάρχουν σχόλια: