Κυριακή 26 Μαΐου 2013

"Μικρή Ελλάδα" - Απόστολος Καλτσάς / Εύα Βόγλη (youtube,1/5/2013)

..........................................................

"Μικρή Ελλάδα"*



Δημοσιεύθηκε στις 1 Μάι 2013
Εμπνευσμένο από την ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη.

Μουσικοί:Κώστας Χατζόπουλος κλ.κιθάρα,μπαγλαμαδάκι-Κώστας Καρακατσάνης βιολί,μαντολίνο-Γιώργος Θεοδωρόπουλος όμποε,αγγλικό κόρνο-Απόστολος Καλτσάς άταστο ηλ. μπάσο,κρουστά
Ηχοληψία-μείξη:Κώστας Μαδεμλής

Ευχαριστώ θερμά τον Θράσο Καμινάκη και τη Βίκυ Λαμπίρη για τις λέξεις τους και τις ευφάνταστες 'πινελιές' τους στην τελική μορφή των στίχων, τον Κ.Χατζόπουλο και τη Φένια Μπινιάρη για την ετοιμασία του βίντεο.

Εικονιζόμενοι με σειρά εμφάνισης: Οδ.Ελύτης,Μ.Χατζιδάκις,Γ.Σεφέρης,Ν.Χατζη
­κυριάκος-Γκίκας,Μέλπω Αξιώτη,Γ.Τσαρούχης,Κάρολος Κουν,Ν.Γκάτσος,Ηλ.Παπαδημητρακόπουλος,Μ.­Ελευθερίου,Π.Τέτσης,Ντ.Χριστιανόπουλος,Τ­.Λειβαδίτης,Φλ.Νταντωνάκη,Βλ.Κανιάρης,Ν.­Βαλαωρίτης,Β.Τσιτσάνης,Αλκ.Αλκαίος,Γ.Ρίτ­σος,Γ.Χρήστου,Vangelis,Lynda Benglis,Κ.Ουράνης,Στ.Ξαρχάκος,Κ.Δημουλά,­Ζ.Λορεντζάτος,Γ.Μόραλης,Μ.Θεοδωράκης,Δ.Σ­αββόπουλος,Αχ.Περσίδης,Θ.Βέγγος,Dimitri Papageorguiu,Μελίνα,Δ.Μητρόπουλος,Μάνος-­Μίκης,Μαρία Κάλλας,Δ.Παπαιωάννου,Μ.Βαμβακάρης

Θάλασσα κι ουρανός, στάχυα, τζίτζικες και πεύκα
Να με κερνάνε φως και γλυκό του κουταλιού
Σε μιαν αυλή καφές και ντομάτα απ' το περβόλι
Σταφύλι και φιλί, οίστρος του μεσημεριού

Ό,τι αγαπώ, ό,τι πενθώ, ό,τι στην ψυχή μου μοιάζει
Διάφανο είναι και μικρό και στο ύψος μου ταιριάζει
Κόσμε μικρέ του Ανθρώπινου κόσμε μέγα του Αοράτου
Μέσα μου σπάει η αλήθεια σου σαν απόηχος θανάτου

Λέξεις πολύ μικρές: έρως, πυρ, ηχώ και έαρ
Γράμματα μαγικά: θήτα, ύψιλον και φι
Η φλόγα ενός λαού μέσα στη ματιά του Μίκη
Και στα τραγούδια μας λυτρωμός και προσευχή

Ό,τι αγαπώ, ό,τι πενθώ, ό,τι στην ψυχή μου μοιάζει
Διάφανο είναι και μικρό και στο ύψος μου ταιριάζει
Κόσμε μικρέ του Ανθρώπινου κόσμε μέγα του Αοράτου
Τώρα η φωνή σου ακούγεται σαν απόηχος θανάτου

Ό,τι αγαπώ, ό,τι πενθώ, ό,τι στην ψυχή μου μοιάζει
Διάφανο είναι και μικρό και στο ύψος μου ταιριάζει
Ήλιε νοητέ της χώρας μου έλα πάρε το σκοτάδι
Κάνε τη σκέψη μου πανί την αγάπη μου καράβι

Της μάνας την ευχή και του ποιητή το λόγο
Θα 'χω για φυλαχτό στην καταιγίδα που θα 'ρθει



*: Ένα κατά τη γνώμη μου γενναιόδωρο τραγούδι που αναρωτιέμαι αν σ' αυτόν τον χαλασμό που περνάμε μπορεί να μας παρηγορήσει... Μακάρι! Μπράβο, ωστόσο για την γνησιότητα και το ήθος του αισθήματος...! 

Δεν υπάρχουν σχόλια: