Τετάρτη 15 Μαΐου 2013

"Ο παλιός αριστερός αγωνιστής στα χρόνια της "αμεριμνησίας", κατά τον Ιάκωβο Καμπανέλλη (1921-2011)

..............................................................



Ιάκωβος Καμπανέλλης
(1921 - 2011)









Ο παλιός αριστερός αγωνιστής στα χρόνια της αμεριμνησίας







...είπες "κάνε μου μια τελευταία χάρη..." τι το 'θελες αυτό το "τελευταία";... και μ' έβαλες να σου το υποσχεθώ! όλα θα τα κάνω άγγελέ μου, όλα, όμως έπρεπε να συνέλθω από τον κεραυνό που μας βρήκε...! και την υγεία μου θα προσέχω και τα οικονομικά μου για να μη μου λείψει τίποτα...
(δείχνει τα τακτοποιημένα ρούχα κλπ. στην καρέκλα)
έτοιμος είμαι! δέκα και μισή έχω ραντεβού με το χρηματιστή που μου σύστησε ο Ιωσήφ - δύο τοις εκατό η τράπεζα, άνω από τέσσερα και μισό τα αμοιβαία κεφάλαια, τεράστια διαφορά! στις επτά το απόγευμα θα πάω με τη γενική ούρων στο γιατρό! και σχεδόν ξέρω τι θα μου πει, μου τα είπε κι ο μικροβιολόγος... κυρίως τη χοληστερίνη πρέπει να πολεμήσω, και θα πετύχω!... τι άντρας είμαι;... και ξυπόλυτος στ' αγκάθια της Ρούμελης περπάτησα, και συνδικαλιστής που τον τρέμανε οι φασιστοχαφιέδες χρημάτησα και τον καιρό της χούντας αντιστάθηκα, πήγα και γύρισα απ' την εξορία με το κεφάλι ψηλά χωρίς να χάσω ούτε μια μέρα το ηθικό μου...! ... κι ούτε και τώρα θα το χάσω, σου το υπόσχομαι παρ' όλο που... - ε, ναι, η αλήθεια αυτή είναι - νιώθω και πάλι εξόριστος... και σ' εξορία που πονάει πιο πολύ... στην Ικαρία έκλεινα τα μάτια μου κι ερχόμουνα σπίτι μας! τώρα να κλείσω τα μάτια μου να πάω πού...;
... καταλαβαίνετε γιατρέ; κολλήσαμε στη χοληστερίνη, αν πήγε πάνω, αν πήγε κάτω, ας πάει όπου στο διάολο θέλει... εμένα γιατρέ το σοβαρό πρόβλημά μου είναι άλλο... περνάω δύσκολες νύχτες... το εικοσιτετράωρό μουέχει ξεχαρβαλωθεί, μένω άυπνος όλη νύχτα, ψευτοκοιμάμαι λίγο τη μέρα, και το χειρότερο... σκέφτομαι συνέχεια, ακόμα κι άμα κοιμάμαι... ή βλέπω όνειρα που μ' αναστατώνουν!..."  


από τις "Δύσκολες Νύχτες του κύριου Θωμά" - Μονόλογο σε δύο μέρη, τελευταίο έργο (2005) του Ιάκωβου Καμπανέλλη...

Δεν υπάρχουν σχόλια: