Δευτέρα 7 Μαρτίου 2016

"ΔΕΚΑΕΞΙ ΜΙΚΡΑ ΠΟΙΗΜΑΤΑ" του Γιάννη Υφαντή

................................................................







 Γιάννης Υφαντής
(γ.1949)








ΔΕΚΑΕΞΙ ΜΙΚΡΑ ΠΟΙΗΜΑΤΑ
(Μάσκες του Τίποτε)


1
Όλα τα πράγματα, όλα τα πρόσωπα, όλα τα όντα,
άλλο δεν είναι παρά μόνο
μάσκες του Τίποτε.

2
Μασέλες γέρου στο ποτήρι· μήπως κάποιος
άγιος ξεπετάλωσε το Θάνατο;

3
Πεζούλες στην πλαγιά·
εκεί πατά
και κατεβαίνει τα μεσάνυχτα ο άγγελος
κρατώντας το εικόνισμα των άστρων.

4
“Λοιπόν” μου είπε η μάντισσα η Ζωή
“όλα θα σου τα πω, μα κοίταξε
θα χρειαστεί μια ολόκληρη ζωή”.

5
Tι έφερες; Tι παίρνεις;
Σε τούτο το γιορτάσι της ζωής
παίρνεις αυτό που έφερες
για να προσφέρεις.

6
Πυγολαμπίδες μπρος στην πόρτα μου περνούν·
με βελονιές φωτιάς κεντούν το σούρουπο.

7
Κοιτάζω εδώ μες στον καθρέφτη. Nαι
είμαι αυτός που είναι πίσω απ’ τον καθρέφτη.

8
Βιβλίο με σελίδες δυο πλαγιές
και με σελιδοδείχτη ένα ρυάκι.

9
H μπόρα πέρασε· σιωπή.
Kζακ, κζακ
μια κίσσα σκίζει τη σιωπή.

10
Και το σκουλήκι νάτο σέρνεται στην τρύπα του
και ντύνεται τη Γη.

11
“Πως λένε τούτο το πουλί;” είπε η φίλη μου.
“Μα λέει τ’ όνομα του κελαηδώντας” είπα εγώ
“πώς θα μπορούσα να το ξαναπώ;»

12
Ποτάμι η σιωπή
κ’ οι λέξεις μου
πέτρες για να πατήσεις να περάσεις τη σιωπή.

13
Γεια σου ποτάμι που φορείς τη γέφυρα ζωνάρι·
γεια σου ποτάμι που φορείς τη γέφυρα σαμάρι.

14
Άγουρο αίμα ο χυμός μες στα φυτά·
άγουρο φως το αίμα σου στις φλέβες.

15
Εντέλει αποδέχτηκε τον Κόσμο
αυτή τη (δίχως τέλος και αρχή)
Μάσκα του Τίποτε.

16
Τώρα πλαγιάζει εκεί μες στα βουνά
σε μια σπηλιά που ’χει κουρτίνα καταρράχτη.



http://www.vakxikon.gr, Ο Γιάννης Υφαντής αυτο-ανθολογείται...


http://www.vakxikon.gr/%CE%BF-%CE%B3%CE%B9%CE%AC%CE%BD%CE%BD%CE%B7%CF%82-%CF%85%CF%86%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%AE%CF%82-%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF-%CE%B1%CE%BD%CE%B8%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%B5%CE%AF%CF%84%CE%B1%CE%B9/ 

Δεν υπάρχουν σχόλια: