Κυριακή 10 Σεπτεμβρίου 2017

Πέντε ποιήματα της Εύας Σπαθάρα από την πρώτη της συλλογή "Ντάλιτ" (εκδ. "Θράκα", 2017)

...............................................................








Η Εύα (γγελία) Σπαθάρα γεννήθηκε στη Γερμανία. Μεγάλωσε στην Κρανιά Ελασσόνας. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Η συλλογή ποιημάτων "Ντάλιτ" είναι η πρώτη της...














 Εδώ εκτελούνται ήττες

Σε θέλω μέσα στη γλώσσα μου
εκεί που όλα γίνονται
και ξεγίνονται

Εκεί που οι λέξεις απαιτούν
το ανάλογο ύψος τους

Εκεί εσύ είσαι ο ποιητής
κι εγώ το ποίημά σου
Έξω απ' αυτήν
εγώ ο ποιητής
κι εσύ

                                                              η ήττα του 

............................



Ένα παραμύθι ενός από τους Γκριμ

 Είσαι το δάσος
που μέσα του θα 'θελα
να ανθίσω
να χαθώ
να μην αφήσω ίχνη
και με βρουν

Κάνε όμως γρήγορα κάτι
κι εσύ γιατί τα πόδια μου
με γυρίζουν πίσω
κι είναι κοντά
ο δρόμος της 
επιστροφής

.................................. 

Λάμπα θυέλλης


Φάε τώρα το φαγητό σου καλή μου
και εγώ τώρα τη λύπη μου

Στο αριστερό πλευρό σου να κοιμάσαι

Μ' αυτό να κλέβεις νύχτα για
να ζεις και νύχτα να σπέρνεις
διπλό κρεβάτι να θερίζεις

Πέσε τώρα

....................................


Παιχνίδια ιστορίας

Έτσι θέλω να βλέπω εγώ τα μάτια σου
λες κι έρχονται από τα βάθη της ιστορίας

Γι' αυτά τα μάτια
με αυτά τα μάτια
σ' αυτήντην επικράτεια του έρωτα

να ζήσω την τραγωδία μου
στο άπειρο
κι ακόμη παραπέρα

Έτσι
κάθε που σε κοιτάζω
να λιγοστεύει το άπιαστο

............................................. 


Μη δεν


Και τι πειράζει που είναι σήμερα
η μέρα των ερπετών
κι αύριο της μαρμότας
και την επομένη λόγου χάρη
του δεξιού ματιού
κι εγώ το αγνοώ

Και τι πειράζει που δεν έλαβα τοις μετρητοίς
τα 10 βήματα ευτυχίας
τα 5 μικρά μυστικά νεότητας
τα 3 απλά βήματα να χάσω βάρος
τα 2 βήματα για να μη φύγεις
και τώρα θρηνώ απώλειες

Βούλιαξε η ζωή στα νούμερα
για να καθίσει η μπίλια στο Μη
                                                               δεν

Δεν υπάρχουν σχόλια: