...........................................................
Πρέβεζα
Η Κύπρος είναι νησί, σαφώς γεωγραφικά οριοθετημένη. Η Μακεδονία, η Ηπειρος, όχι.
Στην Κύπρο ζούσαν Τουρκοκύπριοι και Ελληνοκύπριοι και στη βόρεια και
στη νότια -παλιότερα στην Κρήτη ζούσαν και Τουρκοκρητικοί –τώρα
χωρίστηκαν.
Η νότια Ηπειρος ανήκει διοικητικά στο ελληνικό κράτος, η δε βόρεια
στο αλβανικό. Και στις δύο ζουν Αλβανοί, Ελληνες, Αρμάνοι, Ρομά,
παλιότερα και Εβραίοι και Τούρκοι.
Θα μπορούσαμε να πούμε πως και στις δυο διοικητικές Ηπείρους ζουν
Αλβανοηπειρώτες, Ελληνοηπειρώτες, Βλαχοηπειρώτες και Γυφτοηπειρώτες, απ’
τους οποίους μπορεί κάλλιστα να κατάγομαι. Ελληνες, Αλβανοί, Αρμάνοι
και Ρομά ζουν και αλλού, όχι μόνο εδώ.
Η Ηπειρος προαιωνίως είναι ηπειρωτική, όπως και η Κύπρος κυπριακή.
Το ίδιο και η Μακεδονία, πρωτίστως είναι μακεδονική. Το νότιο τμήμα
της ανήκει διοικητικά στο ελληνικό κράτος, ενώ το βόρειο ανήκε σε ένα
κράτος που δεν υπάρχει πια.
Και στις δυο Μακεδονίες ζουν Αλβανοί, Σλάβοι, Ελληνες, Αρμάνοι, Ρομά,
παλιότερα και Εβραίοι, Βούλγαροι και Τούρκοι. Δηλαδή Αλβανομακεδόνες,
Σλαβομακεδόνες, Βλαχομακεδόνες, Ελληνομακεδόνες, Γυφτομακεδόνες.
Σε όλες τις περιοχές που προαναφέρθηκαν ζουν άντρες, γυναίκες, παιδιά
και γέροι, πλούσιοι και φτωχοί, αριστεροί, δεξιοί και αριστεροδεξιοί
κεντρώοι, ποικιλοτρόπως σεξουαλικά προσδιοριζόμενοι -οι ανδρείοι-, άλλοι
κρύβονται, άνθρωποι που τους αρέσει να απολαμβάνουν τον καφέ τους σκέτο
φρεντάκι και άλλοι πολλά βαρύ και όχι, αισιόδοξοι και απαισιόδοξοι,
ροκάδες, μαλλιάδες και παραδοσιακοί, οχαδερφιστές και κοινωνικά
δραστήριοι, πατριδοκάπηλοι, εθνικιστές και εθνομηδενιστές, παντού
προδότες, ναινέκοι και το αντίστροφο που δεν ξέρω πώς το λένε, αλλά λένε
πάντα όχι, άνθρωποι που ομνύουν στον Χριστό ή στον Αλλάχ και
καταριούνται όλοι μαζί τη μάνα που τους γέννησε σ’ αυτόν τον τόπο. Είναι
Βαλκάνια εδώ και Μεσανατολή, δεν είναι παίξε γέλασε.
Οπως και να την πούμε -εμείς απομείναμε, οι άλλοι την είπαν ήδη- θα
είναι σίγουρα μακεδονική και αυτή. Στην καλύτερη περίπτωση Γκόρνα, Νόβα,
ή Ιλιντένσκαγια. Και θα ᾽χει μνήμη ιστορική και αυτή και θα θυμάται.
Σε εποχές όμως που τα πάντα είναι κάποιου και τίποτα δεν είναι κοινό,
πώς να μοιραστούμε τον τόπο με τους άλλους; Ιδίως όταν οι άλλοι είναι
Γυφτοσκοπιανοί και όχι Αριοι όπως εσείς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου