Τετάρτη, 11 Ιουνίου 2014

"Η συγγνώμη του κ. Μπουραντά για το ΑΟΔΕ" της Δήμητρας Γερασίμου (www.protagon.gr, 11/6/2014)

........................................................


Η συγγνώμη του κ. Μπουραντά για το ΑΟΔΕ

 

της Δήμητρας Γερασίμου 

Ο κύριος Μπουραντάς ζητά συγνώμη για το ΑΟΔΕ. Δεν άνοιξα να διαβάσω το κείμενο. Όση συγνώμη και να ζητά κάποιος δεν ξέρω αν έχει καμιά σημασία.
Είχα την «τύχη» να ακούσω το περιεχόμενο του βιβλίου όταν η κόρη μου έπρεπε να το αποστηθίσει για τις εισαγωγικές εξετάσεις. Τύχη σαν τη δική μου νομίζω θα είχαν πολλοί άλλοι γονείς τις τελευταίες δεκαετίες που το συγκεκριμένο σύγγραμμα αποτελεί μέρος των εξετάσεων για την εισαγωγή σε πολυτεχνεία, φυσικομαθηματικές σχολές και άλλα ανώτατα ιδρύματα της χώρας. Όσο το άκουγα μεγάλωνε μέσα μου ένας θυμός. Είναι δυνατόν η αποστήθιση αυτού του κειμένου να αποτελεί κριτήριο για την εισαγωγή παιδιών σε ανώτατη βαθμίδα εκπαίδευσης! Δεν είναι μόνο η αποστήθιση που ενοχλεί στη συγκεκριμένη περίπτωση. Αλλά η αποστήθιση του συγκεκριμένου κειμένου είναι μια διαδικασία αποστράγγισης-καταστολής της νοητικής διεργασίας. Είναι σίγουρο ότι χωρίς το συγκεκριμένο μάθημα τα μυαλά που θα περνούσαν στα πανεπιστήμια θα ήταν μια βαθμίδα καλύτερα.
Μετά από τόσα χρόνια μαθαίνω ότι το συγκεκριμένο μάθημα υπάρχει ακόμα στις επιλογές των αποφοίτων για τις εξετάσεις. Και φυσικά συνεχίζω να αναρωτιέμαι πώς αυτό το μάθημα-τερατούργημα δεν έχει ακόμα αποπεμφθεί από την εκπαίδευση. Τόσοι καθηγητές που το διδάσκουν όλα αυτά τα χρόνια δεν διαμαρτυρήθηκαν για τις ανεπανόρθωτες βλάβες που προκαλούν στα παιδιά! Και για όσους βιαστούν να συνδέσουν τις αμοιβές των καθηγητών με την προηγούμενη φράση, να διευκρινίσω ότι το μάθημα έχει χρόνια ζωής πολύ περισσότερα από την κρίση.
Η εκπαίδευση στη χώρα μας έχει πολλά στραβά είναι η αλήθεια. Και πολλοί οι οραματιστές που έχουν αναλάβει να τα διορθώσουν. Αλλά γίνεται να διορθώσουμε άρδην την εκπαίδευση αν δεν μπορούμε να διορθώσουμε για χρόνια μικρές βλακείες που ήρθαν και θρονιάστηκαν, και χωρίς να ενοχλούν κανέναν άμεσα, κάνουν τόση ζημιά στα θεμέλια της ανώτατης εκπαίδευσης! Γιατί ναι, θεμέλια της ανώτατης εκπαίδευσης είναι τα μυαλά που την στελεχώνουν.
Δεν ενοχλείται κανείς! Ούτε οι καθηγητές που πιθανόν να είναι διορισμένοι γι' αυτό το μάθημα, ούτε οι μαθητές που θεωρούν ότι έχουν ένα στάνταρντ για τις εξετάσεις, ούτε οι γονείς που ό,τι βοηθά τις μετριότητες το επικροτούμε, γιατί έτσι δίνεται η δυνατότητα στο παιδάκι μας να έχει καλύτερες πιθανότητες επιτυχίας, ούτε οι υπεύθυνοι αυτού του συστήματος που ό,τι δεν ενοχλεί δεν το πειράζουν, γιατί η όποια αλλαγή μπορεί να δημιουργήσει τριβές. 
Έτσι πορεύεται αυτή η κοινωνία, μάλλον της ταιριάζει το ΑΟΔΕ.*

*Η Δήμητρα Γερασίμου είναι Χημικός Μηχανικός, Ph.D.
*Σχολιάζω: Επιτέλους ένα κείμενο που "χρεώνει" τα σωστά καθήκοντα σε όλη την σχολική κοινότητα. Πρόκειται για τα καθήκοντα που αφορούν  την ουσία της εκπαιδευτικής διαδικασίας που κατ' αρχήν είναι μία : τ ι  και  π ώ ς  διδάσκουμε και  τ ι  και  π ώ ς διδάσκονται τα παιδιά μας! Δεν είναι μόνο το μισθολογικό αγαπητοί συνάδελφοι! Επειδή μας δίνουν ψίχουλα αδιαφορούμε για το άχρηστο, αλλά και βλαβερό, υλικό που φορτώνουμε στα μυαλά τους; Μήπως όμως έτσι χάνουμε, για να μην πώ ότι χάσαμε, οριστικά φυσικούς συμμάχους (γονείς και παιδιά) και κουρελιάζουμε την αξιοπιστία μας;

Δεν υπάρχουν σχόλια: