Τετάρτη 10 Μαρτίου 2021

"Ο ποιητής μέσα στα όρνια" ποίημα του Θανάση Κωσταβάρα (1927 - 2007)

 ..............................................................






Θανάσης Κωσταβάρας (1927-2007)




Ο ποιητής μέσα στα όρνια

 

 

Όταν τον σταμάτησε το περίπολο και του ζήτησαν τα χαρτιά

                                                                                                           του

αυτός δεν είχε άλλη απόδειξη αθωότητας.

 

Είμαι ποιητής, είπε. Όχι αβανταδόρικος, ούτε και βολεμένος.

Όμως το μέταλλο που μού δόθηκε να σκαλίζω δεν το άφησα

                                                                                      να σκουριάσει.

Ούτε το γύριζα στα παζάρια να το τροχίζω στους γύφτους

να πετάγονται σπίθες και να θαμπώνονται οι έμποροι κι

                                                                                 οι αργόσχολοι.

Εγώ τη μοναξιά έχω σπουδάσει και στο άγριο περιθώριο

                                                                                       δούλεψα.

Κι όλα μου τα έργα χειροποίητα.

 

Τότε κάποιος τον ρώτησε: είσαι εσύ που κήρυττες την

                                                                           επανάσταση;

Εγώ δεν κάνω κήρυγμα, αποκρίθηκε.

Εγώ των απελπισμένων μόνο το κλάμα και τον θυμό

                                                                           αφουγκράστηκα.

Κι έτσι τραγούδησα κι έτσι πορεύθηκα ως τώρα στον κόσμο.

 

Τότε τι χρείαν έχουμε άλλων μαρτύρων, είπαν αυτοί.

Και τον έστησαν στο απόσπασμα.

 

                                   ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΩΣΤΑΒΑΡΑΣ (1927-2007)

 

από την συλλογή «Η μακρινή άγνωστη χώρα», 1999.


Δεν υπάρχουν σχόλια: