Παρασκευή 2 Οκτωβρίου 2015

"Μιράντα" ποίημα του Κωστή Παλαμά (1859-1943) ("ΑΥΓΗ", 2/10/2015)

............................................................

 







Κωστής Παλαμάς
(1859 - 1943)










               Μιράντα

                              Αξιοθαύμαστη Μιράντα! Αλήθεια η κορυφή
                              του θαύματος! Όπου αξίζεις ό,τι ακριβό ‘χει
                              ο κόσμος!

                                Σαίξπηρ «Τρικυμία» (μετάφραση Πολυλά)


Εδώ στη θαλασσόδαρτη του κόσμου αυτού ερημία
με ξέβρασε αναπάντεχα τρισάγρια τρικυμία,
δος μου λιμάνι απόσκεπο, βόηθά με πάντα πάντα
                            Χερουβική Μιράντα!

Δος μου το χέρι σου και μη μεπαρατάς μονάχο,
την αρμονία του Άριελ κάμε οδηγήτρα νάχω,
όλα εναρμόνια κάνε με ν’ ακούω, να βλέπω πάντα,
                             Χερουβική Μιράντα!

Καρδιά δεν έχω ολόκληρη από καθάριο ασήμι,
και κάτι μένει μέσα μου και σκούζει σαν αγρίμι,
διώξε τον από μέσα μου τον Κάλιμπαν για πάντα,
                            Χερουβική Μιράντα!

Στο νου μου σα ροδόσταμο στάξε μια στάλα θεία
απ’ του καλού πατέρα σου τη μαγική σοφία,
φως νοερό αβασίλευτο φέγγε μου πάντα πάντα,
                              Χερουβική Μιράντα!

(1892)
                                                    ΚΩΣΤΗΣ ΠΑΛΑΜΑΣ

Άπαντα, τόμος Γ’, επιμέλεια Γιώργος Κατσίμπαλης
Εκδ. Γκοβόστης-Μπίρης, 1962

Από το "ΠΟΙΗΤΙΚΟ ΑΝΘΟΛΟΓΙΟ" της "ΑΥΓΗΣ" (2/10/2015)  με ανθολόγο του Οκτωβρίου του 2015 τον Μιχάλη Κεμεντζεσίδη   

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: