Σάββατο 6 Οκτωβρίου 2012

από την "Ερωφίλη" του Γεωργίου Χορτάτση (1550-1660 περ.) ("ΑΥΓΗ", 14/9/2012)

.........................................................

























Σχέδιο του Γ. Τσαρούχη για το πρόγραμμα της παράστασης 
της «Ερωφίλης» από τη Λαϊκή Σκηνή του Κ. Κουν (1934)



από την "Ερωφίλη" του Γεωργίου Χορτάτση (1550-1660 περ.)



Ερωφίλη (2η πράξη, στ. 111 -136)


ΕΡΩΦΙΛΗ :  Φοβούμ' ασκιές, τρέμω όνειρα, δειλιώ πλείσια,
                     χίλιες φοβέρες τ' Ουρανού με τυραννούσιν ίσια'
                     χίλια παρατηρήματα παλιά και νια στον Άδη
                     με βασανίζου κι άμετρα πάθη μου δίδου ομάδι,
                     του ριζικού απονέματα χίλια με φοβερίζου,
                     και δάκρυα κι αναστεναμούς το στήθος μου γεμίζου,
                     κι άγρια τη νύκτα με ξεπνού χίλιες θωριές, και τούτη
                     τη βαρεμένη μου καρδιά σκίζου και σφάζου μου τη,
                     πώς παίρνουσι το ταίρι μου μεσ' απού την αγκάλη
                     τούτη, συχνά μου φαίνεται, και μ' απονιά μεγάλη
                     το ρίχνουσι τω λιονταριώ, πως μια σκοτειασμένη 
                     στράτα θωρώ, κ' ευρίσκουμου σήμερα σφαλισμένη
                     σε δέντρη, δάση πυκνερά, κι άγρια με τριγυρίζου
                     θεριά, και πως με τρώσινε τάχα με φοβερίζου' [...]
                     κι ώρες με είμαι μοναχή μέσα 'ς καράβι, Νένα,
                     μου φαίνεται, και διώχνου με κύματα θυμωμένα'
                     κι όντε λογιάζω και θαρρώ πως θέλω να βουλήσω,
                     και στα χεράκια πως κτυπώ, ξυπνώ με φόβο πλήσιο.

                                                            ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΧΟΡΤΑΤΖΗΣ

Από το "ΠΟΙΗΤΙΚΟ ΑΝΘΟΛΟΓΙΟ" της "ΑΥΓΗΣ" 
με ανθολόγο του Σεπτεμβρίου 2012 την Έλενα Πατρικίου

Δεν υπάρχουν σχόλια: