.........................................................
Ούτε με οχλοκρατία ούτε με ψυχραιμία
Κυριακή, 29 Σεπτεμβρίου 2013 17:48
* Ο Δημήτρης Πουλικάκος μιλά στην «Εποχή» κόντρα στην απολυταρχία και την αληταρχία τους
Ο Δημήτρης Πουλικάκος είναι ο δικός μου γνωστός άγνωστος. Συναντιόμαστε σε συναυλίες αλληλεγγύης, σε διαδηλώσεις, σε κινήσεις για τα δικαιώματα των πολιτών, των κρατουμένων, στα γραφεία της «Εποχής». Ξέρω, λοιπόν, στην πράξη πολλά γι’ αυτόν, αλλά στα λόγια δεν γνωριστήκαμε ως τώρα.
Παλιοί Ρηγάδες αναφέρονται σ’ αυτόν με σεβασμό και με χαμόγελο· μα ήταν ποτέ στον Ρήγα ο «αδέσποτος σκύλος», αναρωτιέμαι; «Tους Ρηγάδες τους γνώρισα στη φυλακή, στην Ασφάλεια και στου Αβέρωφ. Εκεί ζήσαμε τα γεγονότα στην Πράγα, εκεί και τη διάσπαση. Συγκρατούμενοι, στα ίδια κελιά, οι Εσωτερικού και οι Εξωτερικού, τους θυμάμαι να μπαινοβγαίνουν συγχυσμένοι και καταϊδρωμένοι», μου απαντά.
Αν ήθελα να του φορέσω οπωσδήποτε μια ταμπέλα –αλίμονό μου–, θα τον χαρακτήριζα ροκ. «Το χαρακτηρισμό ροκ μπορεί να τον παίρνω και σαν βρισιά καμιά φορά» με προλαβαίνει. «Έχουμε ένα συγκρότημα τους "Κάτω από το δέντρο". Δεν είναι ακριβώς το ροκ που εννοεί ένα σημερινός πιτσιρικάς, αλλά για μένα είναι η ουσία του ροκ». Αν θέλετε να το διαπιστώσετε ιδίοις ωσί, σπεύσατε απόψε Κυριακή στο «Γκρι Καφέ» στην πλατεία Εξαρχείων.
Αυτοχαρακτηρίζεται –και ετεροχαρακτηρίζεται δηλαδή– αριστερός, αλλά τι περιεχόμενο δίνει στην έννοια αυτή σήμερα ο Δημήτρης Πουλικάκος; «Το να είσαι αριστερός άνθρωπος δεν είναι το ίδιο με το να ψηφίζεις αριστερά ή να μιλάς σαν αριστερός. Αριστερός σημαίνει και μη συντηρητικός. Παρατηρώ στην αριστερά ένα συντηρητισμό που υπάρχει σε όλο το κοινωνικό φάσμα. Μετά την απελευθερωτική επαναστατική αναθεώρηση των πραγμάτων από τη γενιά του ’60, σιγά σιγά ξανασυντηρητικοποιηθήκαμε» μου εξηγεί. Ας πούμε «πάψαμε να μιλάμε με τους νέους, με τους μαθητές. Δεν μπορεί να θεωρούμε απολίτικo ένα παιδί στα 16 του, όταν στα 18 του καλείται να ψηφίσει. Είμαστε πολιτικά όντα κάθε μέρα».
Και με τι εφόδια, λοιπόν, να διαμορφωθεί και να αντισταθεί ένας νέος σήμερα; «Είναι θέμα συνείδησης. Η συνείδηση, βέβαια, απαιτεί παιδεία και πολιτισμό, αλλά χρειάζεται να στραφούμε μέσα μας και να δούμε τι πραγματικά θέλουμε να είμαστε. Θέλουμε να είμαστε κτήνη ή άνθρωποι; Σε όλους συμβαίνουν άσχημα πράγματα, αλλά δεν γίνονται όλοι κτήνη. Ο καλός δρόμος είναι ο απλός, όχι ο εύκολος» τονίζει.
Η παιδεία και ο πολιτισμός δέχονται συντονισμένη επίθεση, ο Δημήτρης Πουλικάκος, ωστόσο, προσθέτει με έμφαση και τη γλώσσα μας στα «κυβερνητικά θύματα». «Βλέπω τηλεόραση –κατά το ρητό, κράτα τους φίλους σου κόντα και τους εχθρούς σου ακόμα πιο κοντά– και διαπιστώνω ότι οι άνθρωποι, οι δημοσιογράφοι, που υποτίθεται ότι είναι εργαλείο της δουλειάς τους η γλώσσα, την κακοποιούν απίστευτα. Η γλώσσα είναι κουρασμένη και επαναλαμβάνεται. Η αριστερά, όμως, θα πρέπει να το προσέξει ιδιαίτερα αυτό, να αποφύγει τη διεκπεραιωτική γλώσσα που στην ουσία δεν λέει τίποτα. Να αποβάλλουμε το φόβο, την ηττοπάθεια και την αυτολογοκρισία».
Μια βία μα ποια βία;
Δεν μπορώ να μην θυμηθώ ακριβώς εδώ κάτι που έχει πει σε προηγούμενη συνέντευξή του για τη βία και την καταδίκη της από όπου κι αν προέρχεται… «Δεν είναι η βία από όπου κι αν προέρχεται το ίδιο» επιμένει. «Κατανοώ τη βία που χρησιμοποιεί ένας άνθρωπος που προσπαθεί να αποτινάξει ένα ζυγό. Το αποτέλεσμα μπορεί κάποιες φορές να είναι το ίδιο, αλλά δεν ξεκινά η βία πάντα απο την ίδια αρχή. Άλλη είναι η βία με την οποία κάποιος επιχειρεί να σου περάσει το ζυγό και άλλη η βία που μπορεί να χρησιμοποιήσεις για να απαλλαγείς απο αυτόν» εξηγεί.
«Επίσης και στο γιαούρτωμα διαφωνώ με την αναδίπλωση της αριστεράς» συνεχίζει. «Πρέπει, δηλαδή συνετοί, ψύχραιμοι και χωρίς διαμαρτυρίες να πηδήξουμε στο κενό; Όχι κύριοι. Το γιαούρτωμα είναι έξυπνη ελληνική πατέντα: Δεν έρχομαι, κύριε, να σε κοπανήσω, σε ευτελίζω προς στιγμήν και δημόσια, προειδοποιώντας σε. Στο αρχαίο θέατρο αυτό γινόταν: οι παραστάσεις κράταγαν όλη μέρα, αν οι θεατές δεν ήταν ευχαριστημένοι, πέταγαν και καμιά ντομάτα».
Χρειάζεται φαντασία
Η συζήτηση φυσικά έρχεται στη δολοφονία του Παύλου Φύσσα και στη διαχείριση που επιχειρεί η κυβέρνηση, αλλά και τα ΜΜΕ. «Ξαφνικά είδαν όλοι το φως τους, ότι η Χρυσή Αυγή είναι εγκληματική συμμορία.
Δεν μπορεί, μας κάνουν πλάκα και εμείς τους παίρνουμε στα σοβαρά! Μόνο τριανταδύο είναι τα περιστατικά που έπρεπε να μπουν στο φάκελο;» μου λέει.
Τον ρωτώ για την αντίδραση της αριστεράς, για τη στάση της, πριν και μετά την τελευταία αυτή δολοφονία. «Το να καταγγέλεις κάποιον, που ο ίδιος δηλώνει θαυμαστής του Χίτλερ, ότι είναι φασίστας δεν έχει κανένα νόημα. Το ίδιο άστοχο είναι να επιχειρούμε να κάνουμε κάποιον αντιρατσιστή με νομοσχέδια? μπορεί να γίνεις καλός άνθρωπος διά νόμου; Αν κατέβουμε σε μια συγκέντρωση κρατώντας σημαίες ελληνικές, θα τους βραχυκυκλώσουμε περισσότερο. Αν, όταν τα ΜΑΤ επιτίθενται στην πλατεία Εξαρχείων, δεν φύγουμε σαν τα ποντίκια από εδώ κι από εκεί, αλλά μαζευτούμε όλοι μαζί και τους χειροκροτάμε, νομίζω θα φέρουμε την εξουσία σε άγνωστο πεδίο» προτείνει. Επιστρέφοντας σε σταθερές αξίες, συμπληρώνει: «Χρειάζεται φαντασία, το πνεύμα πρέπει να ίπταται. Πιο χρήσιμο είναι το μαύρο χιούμορ και η σκωπτική αποδόμηση απέναντι στο φασισμό. Αυτοί έχουν μαύρο χιούμορ, διότι το να βάλεις υπουργό Υγείας τον Άδωνη Γεωργιάδη μάλλον πηγάζει από την πεποίθηση ότι το γέλιο είναι υγεία. Βέβαια σου κόβεται το γέλιο με το εισιτήριο στα νοσοκομεία να έχει γίνει 25 ευρώ. Πρόκειται για διαστροφή, είναι η ιδέα ότι ο άρρωστος φταίει για την αρρώστια του».
Ο μοχθηρός και το προσκοπάκι
Και ο κόσμος, λοιπόν, γιατί αντιδρά ασύμμετρα; «Η εσωτερική κατοχή είναι πάντα πιο δύσκολη και να την αναγνωρίσεις και να την αντιμετωπίσεις. Ο ξένος ζυγός είναι πιο εύκολο να αποτιναχτεί, τον εσωτερικό πώς τον αποτινάζεις;» διερωτάται.
«Κάποιου είδους διαφθορά έχει ποτίσει πάρα πολύ αυτήν την κοινωνία. Αυτοί που αντιδρούν είτε είναι παλιοί καλοπροαίρετοι μεν άνθρωποι οι οποίοι δεν έχουν όμως πια την ορμή ή το κουράγιο είτε είναι νεότεροι που παρασύρονται από μια απαξία λόγου και ουσίας και άγονται. Έχει επικρατήσει μια οχλοκρατία όπου ο καθένας κρατά σφιχτά το λάβαρό του. Χρειάζεται συμψυχισμός και συλλογικότητα, όχι να υποκύπτουμε στο αγελαίο αίσθημα. Η ελευθερία θέλει υπευθυνότητα, ενώ το να είσαι δούλος είναι εύκολο, απλώς ακολουθείς εντολές» επισημαίνει ο Δημήτρης Πουλικάκος.
Ο ρόλος της αριστεράς είναι σημαντικός, «χρειάζεται να απευθυνθεί σε αυτούς που ψηφίζουν τη Χρυσή Αυγή και να την αποδομήσει στο πεδίο της δήθεν αντισυστημικότητας και της δήθεν ελληνικότητας» συνεχίζει. «Κατά τη γνώμη μου δεν είναι τυχαίο ότι δρουν σε γειτονιές όπως το Πέραμα και η ναυπηγοεισκευαστική ζώνη, προστατεύουν τα συμφέροντα των εφοπλιστών. Επίσης, αυτή η αποκτήνωση του ανθρώπου που προάγει ο φασισμός είναι ό,τι το ανθελληνικότερο. Είναι ίδιον ελληνικότητας να τα βάζεις με πιο αδύνατους από εσένα;».
«Ανθέλληνες και προδότες είναι αυτοί που κυβερνούν» τονίζει. «Κανονικά ο πρώτος που θα έπρεπε να περάσει από δικαστήριο είναι ο Βενιζέλος. Ο Αντωνάκης είναι προσκοπάκι μπροστά του, έρμαιο του συνεργείου του, του Κρανιδιώτη, του Λαζαρίδη, του Μπαλτάκου. Αλλά αυτοί μεταξύ τους ξέρουν ο ένας τις πομπές του άλλου και αλληλοεκβιάζονται. Πριν από τη δημοκρατία υπάρχει η δικαιοσύνη, χωρίς αυτή δεν μπορεί να υπάρξει δημοκρατία. Σήμερα δεν υπάρχει ούτε το ένα ούτε το άλλο» καταλήγει.
Μετρίως μέτριοι και πάντα μετρημένοι
Έχει μεγάλη εμπειρία στο ραδιόφωνο, αλλά είχε και την τύχη να δουλέψει πλάι στον Μάνο Χατζιδάκι στο Τρίτο Πρόγραμμα. Τον ρωτώ για το κλείσιμο της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης που παραμένει μια πληγή ανοιχτή. «Το δημόσιο κατέληξε να είναι σαν σκουπιδοτενεκές, για παράδειγμα ο δημόσιος χώρος. Καταντήσαμε το δημόσιο να είναι το άι σιχτίρ» τονίζει. «Το ίδιο συνέβη και με την ΕΡΤ, ανεχτήκαμε την πελατειακή της χρήση. Εξέθρεψαν ένα τέρας και λένε ψέματα όταν λένε ότι θα το σκοτώσουν, πάλι τους δικούς τους θέλουν να εξυπηρετήσουν».
Και οι καλλιτέχνες; Ήταν ηχηρά παρόντες βέβαια στην υπεράσπιση της ΕΡΤ, αλλά ήταν ένα αισιόδοξο διάλλειμμα σε μια σιωπή που κραυγάζει; «Η δουλειά του καλλιτέχνη είναι να παρατηρεί, να επισημαίνει και να παρεμβαίνει» μου λέει ο Δημήτρης Πουλικάκος. «Διστάζουν, όμως, φοβούμενοι μη δυσαρεστήσουν και καταλήγουν μετρίως μέτριοι και πάντα μετρημένοι».
Ζωή Γεωργούλα
Ο Δημήτρης Πουλικάκος είναι ο δικός μου γνωστός άγνωστος. Συναντιόμαστε σε συναυλίες αλληλεγγύης, σε διαδηλώσεις, σε κινήσεις για τα δικαιώματα των πολιτών, των κρατουμένων, στα γραφεία της «Εποχής». Ξέρω, λοιπόν, στην πράξη πολλά γι’ αυτόν, αλλά στα λόγια δεν γνωριστήκαμε ως τώρα.
Παλιοί Ρηγάδες αναφέρονται σ’ αυτόν με σεβασμό και με χαμόγελο· μα ήταν ποτέ στον Ρήγα ο «αδέσποτος σκύλος», αναρωτιέμαι; «Tους Ρηγάδες τους γνώρισα στη φυλακή, στην Ασφάλεια και στου Αβέρωφ. Εκεί ζήσαμε τα γεγονότα στην Πράγα, εκεί και τη διάσπαση. Συγκρατούμενοι, στα ίδια κελιά, οι Εσωτερικού και οι Εξωτερικού, τους θυμάμαι να μπαινοβγαίνουν συγχυσμένοι και καταϊδρωμένοι», μου απαντά.
Αν ήθελα να του φορέσω οπωσδήποτε μια ταμπέλα –αλίμονό μου–, θα τον χαρακτήριζα ροκ. «Το χαρακτηρισμό ροκ μπορεί να τον παίρνω και σαν βρισιά καμιά φορά» με προλαβαίνει. «Έχουμε ένα συγκρότημα τους "Κάτω από το δέντρο". Δεν είναι ακριβώς το ροκ που εννοεί ένα σημερινός πιτσιρικάς, αλλά για μένα είναι η ουσία του ροκ». Αν θέλετε να το διαπιστώσετε ιδίοις ωσί, σπεύσατε απόψε Κυριακή στο «Γκρι Καφέ» στην πλατεία Εξαρχείων.
Αυτοχαρακτηρίζεται –και ετεροχαρακτηρίζεται δηλαδή– αριστερός, αλλά τι περιεχόμενο δίνει στην έννοια αυτή σήμερα ο Δημήτρης Πουλικάκος; «Το να είσαι αριστερός άνθρωπος δεν είναι το ίδιο με το να ψηφίζεις αριστερά ή να μιλάς σαν αριστερός. Αριστερός σημαίνει και μη συντηρητικός. Παρατηρώ στην αριστερά ένα συντηρητισμό που υπάρχει σε όλο το κοινωνικό φάσμα. Μετά την απελευθερωτική επαναστατική αναθεώρηση των πραγμάτων από τη γενιά του ’60, σιγά σιγά ξανασυντηρητικοποιηθήκαμε» μου εξηγεί. Ας πούμε «πάψαμε να μιλάμε με τους νέους, με τους μαθητές. Δεν μπορεί να θεωρούμε απολίτικo ένα παιδί στα 16 του, όταν στα 18 του καλείται να ψηφίσει. Είμαστε πολιτικά όντα κάθε μέρα».
Και με τι εφόδια, λοιπόν, να διαμορφωθεί και να αντισταθεί ένας νέος σήμερα; «Είναι θέμα συνείδησης. Η συνείδηση, βέβαια, απαιτεί παιδεία και πολιτισμό, αλλά χρειάζεται να στραφούμε μέσα μας και να δούμε τι πραγματικά θέλουμε να είμαστε. Θέλουμε να είμαστε κτήνη ή άνθρωποι; Σε όλους συμβαίνουν άσχημα πράγματα, αλλά δεν γίνονται όλοι κτήνη. Ο καλός δρόμος είναι ο απλός, όχι ο εύκολος» τονίζει.
Η παιδεία και ο πολιτισμός δέχονται συντονισμένη επίθεση, ο Δημήτρης Πουλικάκος, ωστόσο, προσθέτει με έμφαση και τη γλώσσα μας στα «κυβερνητικά θύματα». «Βλέπω τηλεόραση –κατά το ρητό, κράτα τους φίλους σου κόντα και τους εχθρούς σου ακόμα πιο κοντά– και διαπιστώνω ότι οι άνθρωποι, οι δημοσιογράφοι, που υποτίθεται ότι είναι εργαλείο της δουλειάς τους η γλώσσα, την κακοποιούν απίστευτα. Η γλώσσα είναι κουρασμένη και επαναλαμβάνεται. Η αριστερά, όμως, θα πρέπει να το προσέξει ιδιαίτερα αυτό, να αποφύγει τη διεκπεραιωτική γλώσσα που στην ουσία δεν λέει τίποτα. Να αποβάλλουμε το φόβο, την ηττοπάθεια και την αυτολογοκρισία».
Μια βία μα ποια βία;
Δεν μπορώ να μην θυμηθώ ακριβώς εδώ κάτι που έχει πει σε προηγούμενη συνέντευξή του για τη βία και την καταδίκη της από όπου κι αν προέρχεται… «Δεν είναι η βία από όπου κι αν προέρχεται το ίδιο» επιμένει. «Κατανοώ τη βία που χρησιμοποιεί ένας άνθρωπος που προσπαθεί να αποτινάξει ένα ζυγό. Το αποτέλεσμα μπορεί κάποιες φορές να είναι το ίδιο, αλλά δεν ξεκινά η βία πάντα απο την ίδια αρχή. Άλλη είναι η βία με την οποία κάποιος επιχειρεί να σου περάσει το ζυγό και άλλη η βία που μπορεί να χρησιμοποιήσεις για να απαλλαγείς απο αυτόν» εξηγεί.
«Επίσης και στο γιαούρτωμα διαφωνώ με την αναδίπλωση της αριστεράς» συνεχίζει. «Πρέπει, δηλαδή συνετοί, ψύχραιμοι και χωρίς διαμαρτυρίες να πηδήξουμε στο κενό; Όχι κύριοι. Το γιαούρτωμα είναι έξυπνη ελληνική πατέντα: Δεν έρχομαι, κύριε, να σε κοπανήσω, σε ευτελίζω προς στιγμήν και δημόσια, προειδοποιώντας σε. Στο αρχαίο θέατρο αυτό γινόταν: οι παραστάσεις κράταγαν όλη μέρα, αν οι θεατές δεν ήταν ευχαριστημένοι, πέταγαν και καμιά ντομάτα».
Χρειάζεται φαντασία
Η συζήτηση φυσικά έρχεται στη δολοφονία του Παύλου Φύσσα και στη διαχείριση που επιχειρεί η κυβέρνηση, αλλά και τα ΜΜΕ. «Ξαφνικά είδαν όλοι το φως τους, ότι η Χρυσή Αυγή είναι εγκληματική συμμορία.
Δεν μπορεί, μας κάνουν πλάκα και εμείς τους παίρνουμε στα σοβαρά! Μόνο τριανταδύο είναι τα περιστατικά που έπρεπε να μπουν στο φάκελο;» μου λέει.
Τον ρωτώ για την αντίδραση της αριστεράς, για τη στάση της, πριν και μετά την τελευταία αυτή δολοφονία. «Το να καταγγέλεις κάποιον, που ο ίδιος δηλώνει θαυμαστής του Χίτλερ, ότι είναι φασίστας δεν έχει κανένα νόημα. Το ίδιο άστοχο είναι να επιχειρούμε να κάνουμε κάποιον αντιρατσιστή με νομοσχέδια? μπορεί να γίνεις καλός άνθρωπος διά νόμου; Αν κατέβουμε σε μια συγκέντρωση κρατώντας σημαίες ελληνικές, θα τους βραχυκυκλώσουμε περισσότερο. Αν, όταν τα ΜΑΤ επιτίθενται στην πλατεία Εξαρχείων, δεν φύγουμε σαν τα ποντίκια από εδώ κι από εκεί, αλλά μαζευτούμε όλοι μαζί και τους χειροκροτάμε, νομίζω θα φέρουμε την εξουσία σε άγνωστο πεδίο» προτείνει. Επιστρέφοντας σε σταθερές αξίες, συμπληρώνει: «Χρειάζεται φαντασία, το πνεύμα πρέπει να ίπταται. Πιο χρήσιμο είναι το μαύρο χιούμορ και η σκωπτική αποδόμηση απέναντι στο φασισμό. Αυτοί έχουν μαύρο χιούμορ, διότι το να βάλεις υπουργό Υγείας τον Άδωνη Γεωργιάδη μάλλον πηγάζει από την πεποίθηση ότι το γέλιο είναι υγεία. Βέβαια σου κόβεται το γέλιο με το εισιτήριο στα νοσοκομεία να έχει γίνει 25 ευρώ. Πρόκειται για διαστροφή, είναι η ιδέα ότι ο άρρωστος φταίει για την αρρώστια του».
Ο μοχθηρός και το προσκοπάκι
Και ο κόσμος, λοιπόν, γιατί αντιδρά ασύμμετρα; «Η εσωτερική κατοχή είναι πάντα πιο δύσκολη και να την αναγνωρίσεις και να την αντιμετωπίσεις. Ο ξένος ζυγός είναι πιο εύκολο να αποτιναχτεί, τον εσωτερικό πώς τον αποτινάζεις;» διερωτάται.
«Κάποιου είδους διαφθορά έχει ποτίσει πάρα πολύ αυτήν την κοινωνία. Αυτοί που αντιδρούν είτε είναι παλιοί καλοπροαίρετοι μεν άνθρωποι οι οποίοι δεν έχουν όμως πια την ορμή ή το κουράγιο είτε είναι νεότεροι που παρασύρονται από μια απαξία λόγου και ουσίας και άγονται. Έχει επικρατήσει μια οχλοκρατία όπου ο καθένας κρατά σφιχτά το λάβαρό του. Χρειάζεται συμψυχισμός και συλλογικότητα, όχι να υποκύπτουμε στο αγελαίο αίσθημα. Η ελευθερία θέλει υπευθυνότητα, ενώ το να είσαι δούλος είναι εύκολο, απλώς ακολουθείς εντολές» επισημαίνει ο Δημήτρης Πουλικάκος.
Ο ρόλος της αριστεράς είναι σημαντικός, «χρειάζεται να απευθυνθεί σε αυτούς που ψηφίζουν τη Χρυσή Αυγή και να την αποδομήσει στο πεδίο της δήθεν αντισυστημικότητας και της δήθεν ελληνικότητας» συνεχίζει. «Κατά τη γνώμη μου δεν είναι τυχαίο ότι δρουν σε γειτονιές όπως το Πέραμα και η ναυπηγοεισκευαστική ζώνη, προστατεύουν τα συμφέροντα των εφοπλιστών. Επίσης, αυτή η αποκτήνωση του ανθρώπου που προάγει ο φασισμός είναι ό,τι το ανθελληνικότερο. Είναι ίδιον ελληνικότητας να τα βάζεις με πιο αδύνατους από εσένα;».
«Ανθέλληνες και προδότες είναι αυτοί που κυβερνούν» τονίζει. «Κανονικά ο πρώτος που θα έπρεπε να περάσει από δικαστήριο είναι ο Βενιζέλος. Ο Αντωνάκης είναι προσκοπάκι μπροστά του, έρμαιο του συνεργείου του, του Κρανιδιώτη, του Λαζαρίδη, του Μπαλτάκου. Αλλά αυτοί μεταξύ τους ξέρουν ο ένας τις πομπές του άλλου και αλληλοεκβιάζονται. Πριν από τη δημοκρατία υπάρχει η δικαιοσύνη, χωρίς αυτή δεν μπορεί να υπάρξει δημοκρατία. Σήμερα δεν υπάρχει ούτε το ένα ούτε το άλλο» καταλήγει.
Μετρίως μέτριοι και πάντα μετρημένοι
Έχει μεγάλη εμπειρία στο ραδιόφωνο, αλλά είχε και την τύχη να δουλέψει πλάι στον Μάνο Χατζιδάκι στο Τρίτο Πρόγραμμα. Τον ρωτώ για το κλείσιμο της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης που παραμένει μια πληγή ανοιχτή. «Το δημόσιο κατέληξε να είναι σαν σκουπιδοτενεκές, για παράδειγμα ο δημόσιος χώρος. Καταντήσαμε το δημόσιο να είναι το άι σιχτίρ» τονίζει. «Το ίδιο συνέβη και με την ΕΡΤ, ανεχτήκαμε την πελατειακή της χρήση. Εξέθρεψαν ένα τέρας και λένε ψέματα όταν λένε ότι θα το σκοτώσουν, πάλι τους δικούς τους θέλουν να εξυπηρετήσουν».
Και οι καλλιτέχνες; Ήταν ηχηρά παρόντες βέβαια στην υπεράσπιση της ΕΡΤ, αλλά ήταν ένα αισιόδοξο διάλλειμμα σε μια σιωπή που κραυγάζει; «Η δουλειά του καλλιτέχνη είναι να παρατηρεί, να επισημαίνει και να παρεμβαίνει» μου λέει ο Δημήτρης Πουλικάκος. «Διστάζουν, όμως, φοβούμενοι μη δυσαρεστήσουν και καταλήγουν μετρίως μέτριοι και πάντα μετρημένοι».
Ζωή Γεωργούλα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου