Κυριακή 27 Σεπτεμβρίου 2020

"...Σ' αυτό τον κόσμο είμαι και θάμαι πάντοτε με το μέρος των φτωχών..." Φ.Γκ.Λόρκα (1898-1936) (από το βιβλίο "ΛΟΡΚΑ" της Μαρσέλ Ωκλαίρ (ΚΕΔΡΟΣ, 1976)

 .............................................................






Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα (1898 - 1936)


"...Σ' αυτό τον κόσμο είμαι και θάμαι πάντοτε με το μέρος του φτωχού. Θάμαι πάντοτε μ' αυτούς που δεν έχουν τίποτα και που τους αρνούνται και τον δικαίωμα του θανάτου. Εμείς, οι άνθρωποι του πνεύματος που ανήκουμε σε μια τάξη μεσαία που την λέμε "άνετη", καλούμεθα γι' αυτή τη θυσία. Ας δεχτούμε το κάλεσμα... Οι δυνάμεις που μάχονται δεν είναι ανθρώπινες είναι υποχθόνιες. Έχω μπροστά μου, πάνω σε μια ζυγαριά το αποτέλεσμα αυτής της μάχης' από τη μια ο πόνος σου κι η θυσία σου, απ' την άλλη η δικαιοσύνη για όλους, μ' όλη την αγωνία για το μέλλον που υπάρχει υποσυνείδητα, μα που την αγνοούν. Ρίχνω όλη τη δύναμη της γροθιάς μου σ' αυτή τη μεριά της πλάστιγγας... Περιμένω για το θέατρο το φως ναρθεί από ψηλά, απ' τον παράδεισο. Όταν αυτοί που κάθονται στο υπερώο κατεβούν στις θέσεις της ορχήστρας τότε όλα θάναι καλά..."  (Άπαντα, 1765-1767)



(από το βιβλίο "ΛΟΡΚΑ" της Μαρσέλ Ωκλαίρ (μτφ. Τούλα Τόλια, εκδ. ΚΕΔΡΟΣ, 1976)


Δεν υπάρχουν σχόλια: