Χρυσαυγίτικη Μορμολύκη
Tου Παντελη Μπουκαλα
Ελάχιστα γίνονται γνωστά. Επειδή τα
περισσότερα συμβαίνουν
στο
σκοτάδι της νύχτας, ταιριαστό ανέκαθεν
για κάθε μελανοχίτωνα. Επειδή
πολλά θύματα
διστάζουν να καταγγείλουν τι υπέστησαν,
ξέροντας ότι θα
βρουν αδιάφορη την πολιτεία
και ότι κινδυνεύουν να βρεθούν και
δαρμένοι
και μπουζουριασμένοι. Επειδή η
Αστυνομία επιλέγει αίφνης να είναι
φειδωλή σε πληροφορίες, όταν σε άλλες
περιπτώσεις ανοίγει την κάνουλα
για να τρέ-
ξει ρυπαρό και καθαρό νερό μαζί… Το
επεισόδιο στο νοσοκομείο
της Τρίπολης,
πάντως, έγινε ευρέως γνωστό. Χρυσαυ-
γίτικα στελέχη, ήρωες
μιας καραμπινάτης
αντιποίησης αρχής, εισόρμησαν για να
τσεκάρουν
ευγενικά
ποιες αποκλειστικές νοσοκόμες ήταν Ελλη-
νίδες και ποιες
αλλοδαπές, τουτέστιν
αποβλητέες (κι ας μην
πουν ότι κυνηγούσαν «μόνο τις
λαθραίες»,
γιατί το ίδιο είπαν κι όταν έκαναν γιούρ-
για στις λαϊκές,
αδιαφορώντας για το αν
οι ξένοι
πωλητές διέθεταν όλα τους τα χαρτιά).
Ανάλογες
ορέξεις φυλετικής καθαρότητας έχουν εκφράσει
και για τα
νηπιαγωγεία και τους παιδικούς
σταθμούς («πιάνουν τις θέσεις οι ξένοι,
πετάξτε
τους»). Πολύ τους ενοχλούν επίσης οι ασθε-
νείς που προσφεύγουν
στους «Γιατρούς του
Κόσμου» ή άλλες ανθρωπιστικές οργανώσεις,
οι οποίες
ξέρουν ότι δεν υπάρχει
τίποτα «διεθνιστικότερο» από τις αρρώστιες,
άρα
οφείλουν να ανταποκριθούν και
αυτές με αμερόληπτο πνεύμα.
Σπάνια όμως γίνονται γνωστά επεισόδια
κάπως ιδιωτικότερου χαρακτήρα, που
πιστοποιούν
πως η Χ.Α. έχει αναλάβει τον ρόλο του
εθνικόφρονος
μπαμπούλα, αλλά και πως
υπάρχουν άνθρωποι που μπορεί να μην
έχουν καμία
σχέση μαζί της, οργανωτική ή
και πολιτική, μολαταύτα την επικαλούνται
για να φοβίσουν άλλους, για να εκβιάσουν
ή «για να βρουν το δίκιο τους».
Εκτός
λοιπόν από διευθυντές σχολείων που ωρύ-
ονται ότι «θα φέρουν τη
Χρυσή Αυγή για
να βάλει τάξη», άλλοι, στον ιδιωτικό ούτως
ειπείν τομέα,
αρνούνται να πληρώσουν
τα νοίκια που χρωστάνε και απειλούν τον
ιδιοκτήτη
του σπιτιού ότι αν επιμείνει,
«θα φωνάξουν τη Χρυσή Αυγή». Την ίδια
οργάνωση–Μορμολύκη (με τη
λύκαινα-Μορμώ φοβέριζαν οι αρχαίοι
τα παιδιά)
επιστρατεύουν κάποιοι που
διεκδικούν επιδόματα του ΙΚΑ χωρίς
να τα
δικαιούνται. Και δεν είναι λίγα
τα σουβλατζίδικα, μανάβικα, βενζινάδικα
κ.λπ. που έχουν δεχτεί επίσκεψη-
επιθεώρηση των χρυσαυγιτών, οι οποίοι
θέτουν όρους εξελληνισμού του πεδίου:
«Αν δεν διώξεις τους μαύρους μέχρι
μεθαύριο, θα σε μαυρίσουμε κι εσένα
για να μάθεις». Οσο για το
καλοκαίρι,
βγαίνουν παγάνα στις παραλίες για
να ελέγξουν τα στοιχεία
όποιου δεν τους
φαίνεται και τόσο Ελληνας.
Τα περιστατικά, όσα μαθαίνει κανείς από
κουβέντα σε κουβέντα, είναι
πολλά και
ποικίλα. Εντάξει, ας δεχτούμε (αφού
το λέει και η κυβέρνηση)
ότι τα σκαιά
παλικάρια δεν συνιστούν παρακράτος.
Μήπως όμως αποτελούν
κάτι σαν επικράτος,
έτσι όπως επιβάλλουν την παρουσία τους
πάνω από το
καθαυτό κράτος,
σαν επιστάτες, επιθεωρητές και επίτροποι
της ίδιας της
πολιτείας;
&
Δύο απόψεις για τη Χ.Α.
Tης Ξενιας Κουναλακη / xkounalaki@kathimerini.gr
Δύο άνδρες, ένας Βρετανός ιστορικός κι
ένας Ελληνας πολιτικός,
ανέλυσαν
προχθές με αντιφατικό τρόπο το φαινόμενο
της Χρυσής Αυγής. Ο
Μαρκ Μαζάουερ,
καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Κολού-
μπια, στη διάλεξή του
στο κολέγιο Deree
σημείωσε τις ομοιότητες του φιλοναζιστι-
κού κόμματος
με τους εθνικοσοσι-
αλιστές. «Αν αντικαταστήσει κανείς τη λέξη
μετανάστες
με τη λέξη Εβραίοι η ομοιό-
τητα είναι τρομακτική», προειδοποίησε.
Λίγες
ώρες νωρίτερα σε συνέντευξή του
στην Πόπη Τσαπανίδου και τον τηλεοπτικό
σταθμό Σκάι, ο πρώην υπουργός του
ΠΑΣΟΚ και επίδοξος ηγέτης της
Κεντρο-
αριστεράς, Ανδρέας Λοβέρδος, χαρακτήρισε
τη Χρυσή Αυγή «το πρώτο
κίνημα
μετά τη μεταπολίτευση που γεννήθηκε
αυθεντικά». Απέφυγε τις
συγκρίσεις με τους
Ναζί και προτίμησε την -πιο ανώδυνη, αλ-
λά και πιο
ατυχή- περιγραφή «ελληνική
Χεζμπολάχ». Αναρωτήθηκε επίσης:
«Γιατί μας
προβληματίζει κάποιος που κά-
νει, με τρόπο ακτιβίστικο, πολιτική πάνω
σε
πραγματικά προβλήματα;», ενώ δεν
απέφυγε να υιοθετήσει την εξόχως
τετριμμένη, παγκάλεια «θεωρία των άκρων».
«Λένε ό,τι λέει κι ο ΣΥΡΙΖΑ»,
εξήγησε.
Τέλος ανέπτυξε την καινοφανή
άποψη ότι είναι αναποτελεσματικό
να
καταγγέλλεις τους Χρυσαυγίτες
«γιατί έτσι τους δυναμώνεις».
Η αλήθεια είναι ότι σε αυτό το τελευταίο
σημείο ο κ. Λοβέρδος υπήρξε
συνεπής. Το
πολιτικό του φλερτ με την Ακροδεξιά δεν
είναι όψιμο,
ξεκίνησε νωρίς. Οχι μόνο με
πρακτικές, που ακολουθήθηκαν επί υπουρ-
γίας
του, όπως η δημοσιοποίηση των
φωτογραφιών ιερόδουλων οι οποίες είχαν
προσβληθεί από έιτζ «για να προστατευ-
τεί η ελληνική οικογένεια». Αλλά
και από την
επιλογή των -φορτισμένων με ρατσιστικό
πρόσημο- λέξεων, που
εξακολουθεί να χρησιμο-
ποιεί. Από την περίφημη «υγειονομική βόμ-
βα», που
συνιστούν οι λαθρομετανάστες
μέχρι τα «έγχρωμα παιδιά με τις τσά-
ντες»,
όπως αποκάλεσε τους Αφρικανούς
μικροπωλητές. Είναι μελαγχολική η
διαπί-
στωση ότι η ψηφοθηρία στην εκλογική του
περιφέρεια της Α΄ Αθηνών
ωθεί τον ηγέτη
του ΡΙΚΚΣΥ να καταφύγει σε τέτοιου είδους
λαϊκίστικες
ευκολίες. Σε μία χρονική
περίοδο που σύσσωμη η Κεντροαριστερά
διαμαρτύρεται για την απόφαση του Συμ-
βουλίου της Επικρατείας σχετικά με
τον νόμο
Ραγκούση για την ιθαγένεια, ο κ.
Λοβέρδος επαναλαμβάνει τα
γνωστά ξενοφο-
βικά κλισέ, το μεταναστευτικό, η ανασφά-
λεια και το
παρεμπόριο.
Αν δεν είχε την οίηση του ξερόλα και με
δεδομένη την αγωνία του να
αναλύσει τον
«κινηματικό χαρακτήρα» της Χρυσής
Αυγής, θα μπορούσε να
βρει τον χρόνο
για να παρακολουθήσει την ομιλία του
Μαζάουερ. «Πολλοί
πολιτικοί υποτιμούν την
άνοδό της και τη θεωρούν παροδικό φαινόμενο»
τόνισε ο Βρετανός ιστορικός. Ο κ. Λοβέρδος
είναι ένας από αυτούς τους
πολιτικούς που
υποβαθμίζουν τους κινδύνους που
εγκυμονεί η νομιμοποίηση
του φιλοναζιστι-
κού κόμματος. Στις επόμενες εκλογές πιθα-
νότατα θα δει την
πλάτη του Νίκου Μιχαλο-
λιάκου στην Α΄ Αθηνών. Ισως τότε
ευαισθη-
τοποιηθεί.
|
|
|
|
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου