Παρασκευή 21 Οκτωβρίου 2016

"Σήμερα με έσκασε ένας μαθητής μου στο σχολείο..." από τη φίλη στο fb Sofia Lampiki (facebook, 21/10/2016)

.....................................................
  
Σήμερα με έσκασε ένας μαθητής μου στο σχολείο...



από τη φίλη στο  fb Sofia Lampiki (facebook, 21/10/2016)

Σήμερα με έσκασε ένας μαθητής μου στο σχολείο.
Κάναμε στα Νεα ένα κείμενο για τα τροχαία ατυχήματα των νέων,έφερα στατιστικούς πίνακες,μιλήσαμε για οδική ασφάλεια,για τις συνήθειες των εφήβων να οδηγούν επικίνδυνα για επίδειξη ή πιωμένοι,μου είπαν τις εμπειρίες τους και είπα,η δόλια,να δώσω έναν ποιητικό τόνο,να ξεφύγουμε απ τα νούμερα και τις στατιστικές,καθώς και τις μαμαδίστικες υποδείξεις και τους μοίρασα αυτό το ποίημα:

Μαρία Κέντρου - Αγαθοπούλου
Ο μοτοσικλετιστής
Τι ν' απόγινε άραγε
εκείνος ο θορυβοποιός
της νύχτας
Καβάλα στο μηχανικό του ζώο
να κραδαίνει την άσφαλτο
Χωρίς φρένο
Να παίζει ώρα ύπνου
με τις φρένες μας
εδώ μέσα
στο σακατεμένο κρανίο

Προχτές το μεσονύχτι
που κοίταζα απ' το παράθυρό μου
το νέο φεγγάρι
άκουσα θόρυβο παράξενο
να 'ρχεται από ψηλά
και μου φάνηκε πως τον είδα
ένας άγγελος πάνω στη μοτοσικλέτα
να διασχίζει τους δρόμους τ' ουρανού
κι απ' το σπασμένο καθρεφτάκι του
να με κοιτάζει περίλυπος

Βγάλε μου σε παρακαλώ
μια ωραία φωτογραφία
να τη στείλω στο κορίτσι μου
έτσι απάνω στη μοτοσικλέτα μου
με το ένα χέρι στο χειρόφρενο
το άλλο να σιάζει τα σγουρά μαλλιά μου
Θέλω να φαίνεται καλά
το καινούριο μου πέτσινο
το σιδερένιο κράνος
Να διακρίνεται προπάντων
ο ίλιγγος στο πρόσωπό μου
κι εκείνο του θανάτου
το αναπόφευκτο

Και ενώ τα άλλα παιδιά άρχισαν να σχολιάζουν το ποίημα,για το παλικάρι,που στην αρχή ενοχλούσε την ποιήτρια,αλλά μετά αυτή τον έχασε και ανησύχησε μέχρι που κατάλαβε ότι σκοτώθηκε,πετιέται ένας και μου λέει: τί ασυναρτησίες είναι αυτές που μας κάνετε μάθημα; μια τρελή που είδε απ το παράθυρο φάντασμα ένα μηχανόβιο και τον τράβηξε φωτογραφία για να τη δώσει στη κοπέλα του,βγάζει νόημα αυτό;
Άρχισαν να φωνάζουν οι άλλοι,σουτ τους λέω.
Βρε παιδί,τα ποιήματα δε μιλούν στη λογική,στη λογική μιλούν τα Μαθηματικά,τα ποιήματα μιλούν στη καρδιά μας,τί νιώθεις διαβάζοντας το ποίημα;
Είμαι πολύ νευριασμένος,μου λέει,το ποίημα είναι τρελό μας κοροιδεύει.
Για να το δούμε,του λέω,κατάλαβες πώς νιώθει η γυναίκα που γράφει το ποίημα τον συμπαθούσε το θορυβοποιό στην αρχή;
Όχι βέβαια,τον μισούσε.
Και μετά τί άλλαξε;
Τίποτα δεν άλλαξε είναι τρελή,μου λέει ο μικρός.
Ζεί ο μοτοσυκλετιστής στο τέλος;
Όχι,σκοτώθηκε
Και από πού το κατάλαβες;
Επειδή ρωτά η τρελή τί να απόγινε.
Σωστά,και τον βλέπει πραγματικά;
Μα,είναι τρελή,πού ξέρω τί κάνει;
Τί της ζητά ο νεαρός στη φαντασία της αφού είναι τρελή;
Να πάει μια φωτογραφία που θα του βγάλει στη κοπέλα του.Φωτογραφία στο πεθαμένο,τί βλακείες είναι αυτές κυρία;
Γιατί νομίζεις ότι ο νεκρός θέλει να στείλει μια φωτογραφία στη κοπέλα του;
Γιατί σκοτώθηκε χωρίς να τη χαιρετήσει.
Σωστά,και τώρα πώς νιώθεις;Πάλι νευριασμένος;
Όχι,τώρα στεναχωριέμαι.
επιτέλους

Δεν υπάρχουν σχόλια: