............................................................
Η πρεσβεία των ΗΠΑ κατά της παράστασης στο Εθνικό με το κείμενο Ξηρού
Έντονη αντίδραση της αμερικάνικης πρεσβείας για το έργο του
Εθνικού Θεάτρου με κείμενο του Σάββα Ξηρού. "Θα έπρεπε το δημόσιο να
χρηματοδοτεί την τέχνη ενός τρομοκράτη"; αναρωτιέται
Την ενόχλησή τους για την παράσταση του Εθνικού Θεάτρου
«Ισορροπία του Nash» η οποία στηρίζεται στο βιβλίου του τρομοκράτη της
17Ν Σάββα Ξηρού, εξέφρασε η αμερικανική πρεσβεία στην Αθήνα αλλά και ο
ίδιος ο Αμερικανός πρέσβης Ντέιβιντ Πιρς μέσω Twitter.
Η αμερικανική πρεσβεία σε ανακοίνωσή της αναφέρει: «Ενώ η
τέχνη δεν θα έπρεπε να λογοκρίνεται, ενωνόμαστε με το κίνημα ''Ως Εδώ''
θέτοντας το ερώτημα αν το δημόσιο θα έπρεπε να χρηματοδοτεί την τέχνη
ενός τρομοκράτη».
Την ανάρτηση της πρεσβείας στο Twitter έκανε retweet ο
Αμερικανός πρέσβης, Ντέιβιντ Πιρς επισημαίνοντας: «Η Ομάδα Συγγενών
Θυμάτων Τρομοκρατίας «ΩΣ ΕΔΩ» αμφισβητεί τη χρησιμότητα της δημόσιας
χρηματοδότησης για να ανεβάσει το Εθνικό Θέατρο έργο βασισμένο σε μέρος
του βιβλίου τρομοκράτη
της 17 Νοέμβρη».
της 17 Νοέμβρη».
Σημειώνεται ότι μετά την πρεμιέρα της νέας παράστασης, η
ομάδα συγγενών θυμάτων τρομοκρατίας, Ως Εδώ, εξέδωσε κείμενο με την
οποία διαμαρτύρεται για την παράσταση του Εθνικού Θεάτρου.
Η ανακοίνωση του Ως Εδώ
"Το Εθνικό Θέατρο αποφάσισε να ανεβάσει μια παράσταση
βασισμένη στο βιβλίο του Σάββα Ξηρού, φέρνοντας στο Εθνικό προσκήνιο το
έργο του κατά συρροή δολοφόνου. Του καταδικασμένου τρομοκράτη. Με αυτό
τον τρόπο η κεντρική Εθνική σκηνή - έστω και στην επίσης
χρηματοδοτούμενη από Δημόσιους πόρους, Πειραματική της εκδοχή - δίνει
την ευκαιρία στον κ. Ξηρό να κάνει Τέχνη. Να γίνει Τέχνη. Να δείξει
Τέχνη. Και δι’ αυτού του τρόπου να εξαγνιστεί η τρομοκρατική πράξη. Να
γίνει συμπαθής ο δολοφόνος, γιατί πάνω απ’ όλα «είναι άνθρωπος».
Άνθρωπος λαλίστατος και πανταχού παρών στα ΜΜΕ, συνεντευξιαζόμενος
στοχαστικά μετά την ανάδειξή του σε «κομβικό κέντρο ανάλυσης αξιακών
συστημάτων» από την σκηνοθέτιδα. Μεγάλη ευκαιρία και σημαντικό δώρο που
δίδεται στον κ. Ξηρό να βγει στη σκηνή της επικαιρότητας.
Είναι προφανές ότι ο εξαγνισμός του κου Ξηρού αποτελεί πλέον
για κάποιους, διαρκή και επίμονη προτεραιότητα. Και μεθοδεύεται με
συστηματικό τρόπο γιατί έχει συγκεκριμένο στόχο. Την απελευθέρωσή του
όχι μόνο από την φυλακή, αλλά και από το ένοχο στίγμα του δολοφόνου. Και
η διαδικασία αυτή γίνεται πράξη με τις παλιές καλές μεθόδους της
ιδεολογικοποίησης της επιλογής να δολοφονείς αθώους. Έτσι έκαναν και οι
Ναζί. Έτσι έκαναν και οι Σταλινικοί. Έτσι καλύπτει ο φασισμός τις
επιλογές του.
Στο ΩΣ ΕΔΩ πολεμάμε χρόνια τώρα για τα αυτονόητα. Έχουμε
κουραστεί. Πολύ. Έχουμε κουραστεί να υπερασπιζόμαστε το προφανές
δικαίωμα στη ζωή, στη Δημοκρατία. Έχουμε κουραστεί να βλέπουμε τους
ανθρώπους μας να δολοφονούνται ξανά και ξανά και ξανά. Έχουμε κουραστεί
από την "ηρωοποίηση" μιας χούφτας ακριβοπληρωμένων δολοφόνων. Δεν είναι
πως θα σταματήσουμε να αντιδρούμε. Αυτή είναι η κατάρα μας. Αλλά λίγη
αυτοσυγκράτηση: "Κι αν δεν έχετε το θάρρος της αντίδρασης, ας έχετε
τουλάχιστον το θάρρος της σιωπής".
Ανακοίνωση με την οποία προαναγγέλλει την παράσταση, εξέδωσε και το Εθνικό Θέατρο:
"Ισορροπία του Nash της Πηγής Δημητρακοπούλου
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΣΚΗΝΗ (-1)
Με αφορμή τους Δίκαιους του Αλμπέρ Καμύ, πρακτικά της δίκης
της 17 Νοέμβρη, το βιβλίο του Σάββα Ξηρού Η μέρα εκείνη.., καθώς και
λογοτεχνικά, ιστορικά και δημοσιογραφικά κείμενα, η Πηγή Δημητρακοπούλου
με την ομάδα της επιχειρούν τη σύνθεση ενός νέου έργου για τους
αξιακούς κώδικες των ανθρώπων, τη δικαιοσύνη και την τρομοκρατία στην
πρόσφατη ελληνική ιστορία.
* Ισορροπία του Nash: Ο όρος είναι δανεισμένος από τη Θεωρία
των Παιγνίων.Αποτελεί ένα συνδυασμό στρατηγικών μεταξύ δύο αντίπαλων
παικτών,του καθενός από τους οποίους η στρατηγική αποτελεί την καλύτερη
απόκριση σε εκείνη του άλλου".
Η σκηνοθέτιδα Πηγή Δημητρακοπούλου, έχει υπογράψει το
σενάριο για τηλεοπτικές παραγωγές όπως το "Δέκα" και την "Αίθουσα του
Θρόνου". Στην παράσταση παίζουν οι: Ελισσαίος Βλάχος, Αγγελική Μαρίνου,
Νίκος Ντάλλας, Κώστας Παπακωνσταντίνου, Σήφης Πολυζωίδης.
Η σκέψη μου:
[ Ανάμεσα στην πρεσβεία των ΗΠΑ και στον καλλιτεχνικό διευθυντή του
Εθνικού Θεάτρου υπάρχουν δύο υπουργεία της χώρας (Εξωτερικών και
Πολιτισμού) και ένα Διοικητικό Συμβούλιο (το ΔΣ του Εθνικού Θεάτρου).
Και οι τρεις αυτοί φορείς είναι φορείς κυβερνητικής ευθύνης. Και ο νοών
νοείτω... ]
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου