Τρίτη 14 Ιουλίου 2020

Ιngmar Bergman 14.7.1918 - 20.7. 2007 In memoriam του οσίου Μπέργκμαν - από τον φίλο στο fb Tellos Filis (facebook, 14.7.2020)

.............................................................


Ιngmar Bergman 14.7.1918 - 20.7. 2007 In memoriam

του οσίου Μπέργκμαν 





(Τόσα χρόνια μετά, με μια ώρα καθυστέρηση, έφτασε στο ταχυδρομείο του μυαλού μου ετούτο το σημείωμα. Ο χαρακτήρας δεν είναι καθαρός δε μπορώ να ορκιστώ ότι είναι δικό του. Αποκύημα της φαντασίας μου, λόγω καύσωνα ίσως ή πάλι ένα ακόμη παραμύθι μεταφυσικό από το άβατο της μνήμης)

…ποτέ μου δεν εργάστηκα
συνήθως αγαπούσα

κι έτσι το αποτέλεσμα της δουλειάς μου
ήταν το αποτέλεσμα της αγάπης μου

τώρα έχω φύγει μακριά
κρατώ για το ταξίδι
τις ώρες τις νυκτερινές
που αγόρια μυημένα ξενυχτάγαν
βλέποντας τις "αγάπες" μου
σε οθόνες

και γυναίκες λίγο μεγαλύτερες
μετά τον πρώτο χωρισμό -την πρώτη πίκρα
βλέπανε δυό δυό ή και περισσότερες
σε θερινούς κινηματογράφους και ταινιοθήκες
τις "αγάπες" μου

δεν γύρισα ταινίες
χειρουργούσα συναισθήματα
προέβλεπα δεινά, εξηγούσα με απλότητα
τις θεραπευτικές ιδιότητες της ψυχανάλυσης

τα τελευταία χρόνια με είχαν ξεχάσει
άλλες “αγάπες” διάλεγαν
κουράστηκαν να σκέφτονται
βαρέθηκαν να αναλύονται
πιστέψαν στα εφφέ
και την φαντασμαγορία οι πολλοί

αλλά από δω πάνω
βλέπω καλά τα νέα παιδιά
πως αγαπούν να ανακαλύπτουν
τις "αγάπες" μου
μυστικά
σχεδόν μονάχοι
μια που κανείς
δεν μιλάει πια για μένα…

κι όλο και μεγαλώνει
αυτός ο κύκλος των παιδιών
που θέλουν να σκεφτούν
για την ουσία τους
που βρίσκουν τον "θεό"
μέσα απ' τους δαίμονές τους
μέσα στις ταινίες μου
έναν θεό αλλιώτικο
θεό της νόησης
της ανθρώπινης αδυναμίας
της ανεπάρκειας
της ελαττωματικής κατασκευής του ανθρώπου

δεν μπορώ να σας πω
που βρίσκομαι ακριβώς
εσείς θέλω
να προσδιορίσετε επειγόντως
που βρίσκεστε και τι πραγματικά
επιλέγετε ως μέλλον

εσείς
εγώ ησύχασα πια…

Τέλλος Φίλης 14 Ιουλίου 2013 (c)

Δεν υπάρχουν σχόλια: