Παρασκευή 20 Οκτωβρίου 2023

"ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΒΡΕΙΣ ΚΡΥΜΜΕΝΑ ΣΤΟ ΑΥΤΙ ΜΟΥ" ποίημα του Μοσάμπ Αμπού Τόχα (1992-) ποιητή από τη Γάζα (μτφ Χρήστου Τσιάμη με σύσταση από την ποιήτρια και φίλη στο fb Χλόη Κουτσουμπέλη) (facebook, 20.10.2023)

 ...............................................................



ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΒΡΕΙΣ ΚΡΥΜΜΕΝΑ ΣΤΟ ΑΥΤΙ ΜΟΥ

For Alicia M. Quesnel



i

Όταν ανοίξεις το αυτί μου, να το αγγίξεις
απαλά.
Της μάννας μου η φωνή παραμένει κάπου εκεί μέσα.
Η φωνή της είναι η ηχώ που βοηθάει να βρώ την ισορροπία μου
όταν αρχίζω και ζαλίζομαι στη διάρκεια της προσήλωσης μου.
Μπορεί να βρεις τραγούδια στα Αραβικά.
ποιήματα στα Αγγλικά που απαγγέλω στον εαυτό μου,
ή ένα τραγούδι που ψέλνω στα πουλιά που κελαηδούν στη αυλή μας.
Σαν ράψεις το κόψιμο, μην ξεχάσεις να ξαναβάλεις όλα αυτά στο αυτί μου.
Να τα βάλεις πίσω με τη σειρά, όπως θα έκανες με τα βιβλία σου στο ράφι.


ii


Το βουητό του ντρόουν
ο βρυχηθμός ενός F-16,
τα ουρλιαχτά από τις βόμβες που πέφτουν στα σπίτια,
στους αγρούς, και στα κορμιά,
απ’ τις ρουκέτες που εκτοξεύονται στον αέρα –
καθάρισε τον μικρό κοχλία μου απ’ όλα αυτά.
Ράντισε το άρωμα απ’ τα χαμόγελα σου στην τομή
Κάνε μου ένεση στις φλέβες το τραγούδι της ζωής να με ξυπνήσει
Χτύπα το τύμπανο αλαφριά, για να χορέψει ο νους μου με τον δικό σου,
μέρα και νύχτα, γιατρίνα μου.



Mosab Abu Toha (1992-) Μοσάμπ Αμπού Τόχα

Ποιητής από τη Γάζα

μετάφραση Χρήστου Τσιάμη

Από την ποιήτρια και φίλη στο fb Χλόη Κουτσουμπέλη (facebook, 20.10.2023)

Δεν υπάρχουν σχόλια: